پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کیا اپتیما نسل سوم

فراخوان کیا برای 500 هزار اپتیما، سراتو و سدونا به علت نقص فنی ایربگ

کمپانی کره ای کیا که این روزها دوران خوشی را سپری می کند، ظاهرا قرار است درگیر یک فراخوان بزرگ شود. دلیل این امر به وجود نقص در سیستم ایمنی برخی مدل ها بر می گردد؛ این نقص توسط کارشناسان سازمان امنیت ترافیک بزرگراه های آمریکا (NHTSA) تایید شده است. به گزارش رویترز فراخوان کیا […]

امیر
سه شنبه - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

کمپانی کره ای کیا که این روزها دوران خوشی را سپری می کند، ظاهرا قرار است درگیر یک فراخوان بزرگ شود. دلیل این امر به وجود نقص در سیستم ایمنی برخی مدل ها بر می گردد؛ این نقص توسط کارشناسان سازمان امنیت ترافیک بزرگراه های آمریکا (NHTSA) تایید شده است.

به گزارش رویترز فراخوان کیا شامل مدل های فورته (سراتو) تولیدی بین 2010 تا 2013، اپتیمای تولیدی بین 2011 تا 2013، اپتیما هیبریدی مدل 2011 و 2012 و همچنین مینی ون سدونای مدل 2011 و 2013 می شود.

سراتو آپشنال

آنطور که NHTSA اعلام کرده، واحد کنترل کننده ایربگ ممکن است بخاطر اتصال کوتاه دچار اختلال شود. در صورت وقوع این اتفاق، عملگرهای ایربگ های جلو و کمربندها نخواهند توانست وظیفه خود را بدرستی انجام دهند.

نتیجه اینکه در تصادفات احتمالی ایربگ ها به موقع باز نشده و کمربندها نیز قدرت کافی برای حفظ سرنشینان بر روی صندلی را نخواهند داشت.

تاکنون کیا راهکاری برای رفع این نقص ارایه نکرده، اما به گفته آقای جیمز بل (James Bell) یکی از سخنگویان این خودروساز کره ای، آنها در تلاش هستند تا 27 جولای بتوانند به نتیجه ای در این باره برسند.

کیا اپتیما

آنگونه که آقای بل افزوده چنانچه کیا تا تاریخ مذکور نتواند راهکاری مناسب برای رفع نقص پیدا کند و یا مالک خودرو نسبت به خودروی خود اطمینان نداشته باشد، این شرکت به طور موقت یک اتومبیل کرایه ای در اختیار وی قرار خواهد داد.

این نخستین باری نیست که کره ای ها مجبور به صدور یک فراخوان گسترده در ایالات متحده می شوند. همین فوریه گذشته بود که هیوندای به دلیل نقصی مشابه برای 154 هزار دستگاه سوناتا فراخوان صادر کرد.

در ماه آوریل نیز 425 هزار مدل مختلف توسط هیوندای برای رفع این ایراد فراخوانده شدند. تاکنون دو نفر در تصادف شاخ به شاخ با سرعت بالا جان خود را داخل محصولی از هیوندای از دست داده اند؛ احتمال می رود نقص در سیستم ایربگ دلیل جان باختن این دو نفر باشد.

کیا سدونا

شایان ذکر است ماژول کنترل کننده ایربگ محصولات هیوندای-کیا توسط شرکت معروف ZF آلمان تولید می شود و این بار پای کمپانی ژاپنی تاکاتا در میان نیست.

منبع : دیجیاتو

فراخوان جدید کیا و هیوندای جهت خرابی سیستم ایربگ

فراخوانی 4.8 میلیون خودرو توسط فیات_کرایسلر به علت مشکل در سیستم کروز کنترل

فراخوان 230 هزار میتسوبیشی در استرالیا

فراخوان تویوتا و لکسوس برای احتمال آتش سوزی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی