پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو

واردات خودرو به کشور ممنوع شد! / ثبت سفارش هایی که تامین ارزی نشده باشند فاقد اعتبارند

بر اساس لیست پیوست فهرست گروه چهارم کالایی شامل ۱۳۳۹ ردیف تعرفه، واردات خودرو ممنوع اعلام شده است. بر اساس جدیدترین تصمیم‌گیری دولت واردات هرگونه خودرو خارجی حتی خودروهای هیبرید ممنوع است اما واردات خودروهایی به صورت سی‌کی‌دی انجام می‌شود آزاد است و ارز رسمی به واردات این محصولات اختصاص می‌یابد. بنابراین گزارش محمد شریعتمداری […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲ تیر ۱۳۹۷

بر اساس لیست پیوست فهرست گروه چهارم کالایی شامل ۱۳۳۹ ردیف تعرفه، واردات خودرو ممنوع اعلام شده است. بر اساس جدیدترین تصمیم‌گیری دولت واردات هرگونه خودرو خارجی حتی خودروهای هیبرید ممنوع است اما واردات خودروهایی به صورت سی‌کی‌دی انجام می‌شود آزاد است و ارز رسمی به واردات این محصولات اختصاص می‌یابد.

بنابراین گزارش محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت طی نامه‌ای در تاریخ 30 خرداد به رئیس سازمان توسعه تجارت فهرست گروه چهارم کالایی که واردات آنها با ممنوعیت همراه است ابلاغ کرد.

در این نامه آمده است: بدینوسیله فهرست گروه چهارم کالایی شامل 1339 ردیف تعرفه 8 رقمی که ثبت سفارش آن‌ها در جلسه روز جاری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ممنوع گردیده، جهت اجرا ابلاغ می گردد.

لازم به ذکر است که کلیه ثبت سفارشات صادره قبلی مربوط به این ردیف‌ها فاقد اعتبارند مگر این که قبل از این تاریخ توسط شبکه بانکی تأمین ارز گردیده و یا بدون انتقال ارز باشند.

بر اساس لیست پیوست کالاهایی که با ممنوعیت ثبت سفارش مواجه شده اند، واردات خودرو کامل نیز ممنوع اعلام شد. این در حالی است که پیش از اعلام رسمی ممنوعیت واردات خودرو، سفارشات واردکنندگان هنگام ثبت سفارش خودرو، تاییدیه کارشناسی نمی گرفتند، اما درظاهر ثبت سفارش باز بود.

نامه ممنوعیت واردات خودرو

این در حالی است که واردات خودرو در 2 ماهه نخست امسال کاهش چشمگیری تجربه کرده است. در 2 ماهه نخست امسال 3 هزار و 11 دستگاه انواع خودرو سواری به ارزش 78 میلیون و 995 هزار دلار به کشورمان وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد و ارزش به ترتیب 73.35 و 76.24 درصدکاهش داشته است. این در حالی است که واردات خودرو سواری طی 2 ماهه نخست سال 96 به میزان 11 هزار و 297 دستگاه به ارزش 332 میلیون و 534 هزار دلار بوده است.

منبع: تسنیم

از دسته بندی های جدید، بوی ممنوعیت واردات خودرو به مشام می رسد/ تلاطم بازار خودرو در پی ممنوعیت واردات

هک شدن سایت وزارت صمت تکذیب شد/ پیگیری تخلفات ورود 6481 خودرو به گمرکات کشور

مسئول گرانی خودرو کیست؟/ بیانیه انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص اتفاقات اخیر بازار خودرو

کاهش چشمگیر واردات خودرو در 2 ماهه نخست امسال

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی