پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

میتسوبیشی لنسر 2017

ترکیبی دلچسب برای عشق ماشین ها/ نگاهی به نقاط قوت میتسوبیشی لنسر نسبت به رقبای کره ای

لنسر از جمله مدل های خاطره انگیز و محبوب میتسوبیشی به شمار می رود. این سدان ژاپنی با بازار ایران بیگانه نیست. در سال های دهه 70 هجری شمسی بسیاری از جوان های ایران آرزوی داشتن یک دستگاه میتسوبیشی لنسر را داشتند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو در حال حاضر شرایط بازار متفاوت است. […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲ تیر ۱۳۹۷

لنسر از جمله مدل های خاطره انگیز و محبوب میتسوبیشی به شمار می رود. این سدان ژاپنی با بازار ایران بیگانه نیست. در سال های دهه 70 هجری شمسی بسیاری از جوان های ایران آرزوی داشتن یک دستگاه میتسوبیشی لنسر را داشتند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در حال حاضر شرایط بازار متفاوت است. تنوع خودروهای وارداتی به مراتب بیشتر از آن سال ها شده و سلیقه مردم هم تا حد زیادی تغییر کرده است. قبل ترها کیفیت و دوام خودرو در طولانی مدت از اولویت های خریداران بود. اما امروزه آپشن به خواسته اول مشتریان تبدیل شده و لبریز بودن یک خودرو از آپشن های رنگارنگ و ظاهر پر زرق و برق می تواند برگ برنده اش در بازار ایران باشد. اما به بازار خودرو کشورمان محدود نشویم. اما هستند بسیاری از کشورهایی که خریداران خودرو در آن ها به پرفورمنس ، حس و حال سواری و دوام خودرو اهمیت می دهند.

برگ برنده خودروهای کره ای در بازار ایران همین آپشن های رنگارنگ است. خودروهای کره ای شاید از امکانات متنوع و ویژگی های ظاهری مورد پسند مشتریان عام برخوردار باشند، اما بد نیست فارغ از بحث آپشن و امکانات، سراغ مسائل مهمتری برویم که می تواند تاثیر بیشتری از این اسباب بازی های الکترونیکی در نظر خریداران داشته باشد.

اگر از جنبه اقتصادی به قضیه نگاه کنیم، کیفیت، دوام و طول عمر بالای خودرو از اولویت هاست. همین آپشن های رنگارنگ زمانی زیبا هستند که در طولانی مدت هم مثل روز اولشان بدون دردسر کار کنند. موردی که کره ای ها در آن ضعف دارند. در فهرست امکانات خودروهای کره ای، بیش از کیفیت، به کمیت توجه شده ونتیجه کار خرابی بعضی از این سیستم ها در طول زمان است. این کیفیت نچندان دلچسب تنها به آپشن های خودرو مربوط نمی شود، سر و صداهای اضافه و رنگ و رو رفتگی پوشش های کابین نیز از جمله مشکلات خودروهای کره ای در طولانی مدت به شمار می رود.

میتسوبیشی لنسر 2017

این در حالی است که ژاپنی ها همچنان بر کیفیت و دوام خودرو پافشاری دارند و همچنان قابل اعتمادترین خودروهای دنیا را می سازند. میتسوبیشی لنسر گواه این ادعاست. سدانی متوسط که شاید زرق و برق رقبایی مثل هیوندای النترا و کیا سراتو را نداشته باشد، اما بدون شک از نظر کیفیت و دوام یک سر و گردن بالاتر از رقبای کره ای خود ارزیابی می شود و تا سال ها خیال خریدار را از خرابی در بخش های مختلف خودرو راحت می کند. در ساخت لنسر، به کیفیت آپشن های به کار رفته بیشتر توجه شده تا کمیت آن ها. البته به این معنی نیست که لنسر از نظر امکانات رفاهی خودرو کسل کننده ای باشد. ژاپنی ها در سال های اخیر متنوع کردن امکانات محصولات شان را در دستور کار قرار داده اند و میتسوبیشی لنسر نیز از این قاعده مستثنی نیست. مدل فیس لیفت 2017 لنسر که در حال حاضر توسط آرین موتور پویا (نماینده رسمی میتسوبیشی ژاپن) در ایران عرضه می شود، نظر افراد آپشن پسند را هم به خود جلب می کند.

این سدان متوسط ژاپنی از امکانات متنوعی نظیر پدال شیفترهای دنده پشت فرمان، تنظیم ارتفاع غربیلک فرمان، 7 کیسه هوا، فرمان الکتریکی، سیستم کنترل فعال پایداری، برف پاک کن مجهز به سنسور باران، سنسور فاصله سنج و دوربین عقب، صفحه نمایش، تریم مشکی براق کابین، پوشش چرمی صندلی ها، گرمکن صندلی های جلو به همراه سیستم تهویه، صندلی های تاشو عقب، سانروف برقی، سنسور نور، چراغ شور جلو، گردش اتوماتیک چراغ ها در پیچ، صندلی راننده برقی، سیستم صوتی مجهز به 14 اسپیکر+ 2 تییوتر و سیستم تهویه اتوماتیک بهره می برد.

اصالت ظاهری، برتری لنسر نسبت به رقبای کره ای

سابقه میتسوبیشی لنسر به دهه 70 میلادی باز می گردد. زمانی که خودروسازان کره ای هنوز دستی بر آتش خودروسازی نداشتند. اصالت این سدان ژاپنی تنها به سابقه و تاریخچه اش محدود نمی شود. رد پای اصالت را می توانید در چهره ظاهری و دیزاین کابین اش مشاهده کنید. در عین مدرن بودن و مطابقت با آخرین متدهای روز طراحی، شباهت هایی با مدل های قبلی در چهره لنسر دیده می شود و حسی نوستالژیک را تداعی می کند. این در حالی است که رقبای کره ای بویی از اصالت در طراحی محصولات خود نبرده و اگر لوگوی خودرو را حذف کنند، نمی توانید تشخیص دهید که مربوط به کدام کارخانه است.

مورد دیگری که خریداران خودروهای کره ای را با مشکل مواجه می کند، تغییر سریع و بنیادین ظاهر مدل های جدید نسبت به مدل های قدیمی است. اتفاقی که باعث می شود خیلی زود از ظاهر خودروتان به اصطلاح زده شوید و به فکر فروش آن بیافتید. این در حالی است که فاصله تغییر ظاهری مدل های مختلف میتسوبیشی از جمله لنسر از یکدیگر کمتر است و در صورت تغییر و به روز شدن یک مدل، شباهت هایش به گذشته همچنان باقی می ماند. این عاملی است که خریدار یک میتسوبیشی را وفادار می کند و باعث می شود تا سال ها ارتباط احساسی با خودرو خود برقرار کند. شاید این جمله عجیب و شاید مسخره به نظر برسد! اما واقعیت دارد. خریدار یک خودرو کره ای، نسبت به ماشین اش حس  یک فرد به یک دوست گذری را دارد که بعد از چند ماه یا یکی 2 سال قرار است ترکش کند. اما میان خریدار یک خودرو ژاپنی مثل لنسر و خودرواش، حس 2 رفیق صمیمی و پایدار برقرار می شود.

میتسوبیشی لنسر 2017

پایدار و خوش دست

عامل موثر دیگر در انتخاب یک خودرو، پرفورمنس و قابلیت های حرکتی آن است. خودروهای ژاپنی، مخصوصا میتسوبیشی در این زمینه و میان خودروهای اکونومی پرچمدار هستند. اگر سری به سابقه میتسوبیشی لنسر بزنید، همواره آن را خودرویی اسپرت، جوان پسند و هیجان انگیز می بینید. مخصوصا مدل های اوولشن که پای ثابت مسابقات خیابانی در طول تاریخ هستند. این روحیه جنگجو و هیجانی حتی در مدل های معمولی و اکونومی میتسوبیشی نیز به چشم می خورد.

لنسر ۲۰۱7 تیپ ۴ با پیشرانه ۱.۸ لیتری کامل‌ترین نسخه قابل‌انتخاب لنسر در بازار ایران به‌شمار می‌رود و مشخصات فنی نزدیکی به رقبای هم کلاس اش در بازار ایران دارد. لنسر از یک پیشرانه ۴ سیلندر MIVEC با ۱۴۰ اسب‌بخار قدرت بهره می‌برد. این پیشرانه به‌روزرسانی‌شده مصرف‌سوخت پایینی هم دارد و در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۶.۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند. یک گیرباکس CVT وظیفه انتقال گشتاور ۱۷۶ نیوتن‌متری را به چرخ‌های جلو بر عهده دارد که در مدل2017 دستخوش تغییراتی جزیی شده و به‌روزرسانی‌هایی در جهت کاهش مصرف سوخت و افزایش دقت در آن اعمال شده است. در تیپ ۴ شما می‌توانید توسط شیفترهای خوش‌دست منیزیومی پشت فرمان افسار گیرباکس را در دست بگیرید و دنده‌ها را به میل خودتان تعویض کنید. برتری لنسر نسبت به رقبای کره ای، به فرمان پذیری فوق العاده و هندلینگ دلچسب اش باز می گردد. این ویژگی در مسیرهای پر پیچ و خم خودش را نشان می دهد، جایی که خودروهای کره ای نمی توانند از پس خواسته های راننده های پرهیجان بربیایند.

نوشته: میلاد میرعابدینی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی