پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

Delahaye 135 (6)

یکی از کمیاب ترین خودرو های کلاسیک در جهان به فروش می رسد/ Delahaye 135

شاید نام Delahaye برای علاقه مندان به خودرو های کلاسیک نامی آشنا نباشد. اما وقتی نگاهی به تاریخچه این خودروی فوق کم یاب بیاندازید قطعا مجذوب آن خواهید شد. تنها 15 نمونه از این خودرو ساخته شده است و اکنون یکی از این 15 نمونه به فروش خواهد رسید. کمپانی خودرو سازی Delahaye از سال […]

ارشیا
سه شنبه - ۱۲ تیر ۱۳۹۷

شاید نام Delahaye برای علاقه مندان به خودرو های کلاسیک نامی آشنا نباشد. اما وقتی نگاهی به تاریخچه این خودروی فوق کم یاب بیاندازید قطعا مجذوب آن خواهید شد. تنها 15 نمونه از این خودرو ساخته شده است و اکنون یکی از این 15 نمونه به فروش خواهد رسید.

کمپانی خودرو سازی Delahaye از سال 1894 مشغول به ساختن خودرو است و شاید خودروی 135 Competition مدل 1936 را بتوان ارزشمند ترین خودروی این کمپانی نامید. این خودرو فوق کم یاب در یک کلکسیون شخصی در سن دیگو نگهداری می شد و اکنون برای فروش گذاشته خواهد شد.

Delahaye 135 (7)

این خودرو از یک موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر با توان تولید 120 اسب بخار قدرت و یک گیربکس 4 سرعته دستی بهره می برد. بدنه این خودرو به رنگ سرمه ای Bleu Fronce رنگ آمیزی شده است که بسیار چشم نواز است و هم چنین یک سقف پارچه ای تیره هم بر روی آن قرار گرفته است.

Delahaye 135 (8)

در فضای کابین صندلی ها از چرم شیری با رگه های آبی بهره می برد. این خودرو 20 جایزه مختلف در نمایشگاه ها را از آن خود کرده است. از جمله این جوایز می توان به بهترین رنگ و جایزه most elegant اشاره کرد. علاوه بر جوایز این خودرو در مسابقات مختلفی هم شرکت کرده است.

از جمله جوایز کسب شده در مسابقات مختلف می توان به قهرمانی در مسابقه 24 ساعته لمانز, قهرمانی در رالی مونت کارلو, قهرمانی در مسابقه Paris-Saint-Raphael و قهرمانی در مسابقات گرند پری قبل از جنگ جهانی دوم اشاره کرد. این خودرو بیشتر عمر خود را در مسابقات گوناگون گذرانده است و حتی در یک گرند پری مسابقات فرمول یک در سال 1949 هم قهرمان شده است.

Delahaye 135 (5)

با در نظر گرفتن تمامی این عناوین, باید عنوان کرد که این نمونه کم یاب از ارزش بالایی برخوردار است. برای این خودرو قیمت تقریبی 25 میلیون دلار پیش بینی می شود که می توان با در نظر گرفتن این قیمت, Delahaye 135 Competiton را به عنوان یکی از گران ترین خودرو های کلاسیک در جهان در نظر گرفت.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

فراری 250 GTO با قیمت 45 میلیون دلار فروخته خواهد شد

فروش فورد جی تی افسانه ای/ مقام سوم مسابقه به یاد ماندنی لمانز در سال 1966

فراری انزو مایکل شوماخر به فروش می رسد

فورد جی تی 1.8 میلیون دلاری

حضور مازراتی کمیاب در حراجی RM

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی