پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو

رکورد جدید صادرات محصولات صنایع خودروسازی ترکیه

باران چلیک رییس اتحادیه صادر کنندگان خودرو ترکیه اعلام کرد که ارزش صادرات محصولات صنایع خودروسازی ترکیه در شش ماه اول سال جاری میلادی ۱۶.۵ میلیارد دلار بوده است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو، به نقل از ایرنا چلیک در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: صادرات محصولات صنایع خودروسازی ترکیه با 16.5 میلیارد […]

هادی سیانکی
شنبه - ۱۶ تیر ۱۳۹۷

باران چلیک رییس اتحادیه صادر کنندگان خودرو ترکیه اعلام کرد که ارزش صادرات محصولات صنایع خودروسازی ترکیه در شش ماه اول سال جاری میلادی ۱۶.۵ میلیارد دلار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو، به نقل از ایرنا چلیک در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: صادرات محصولات صنایع خودروسازی ترکیه با 16.5 میلیارد دلار، رکورد جدید و بی سابقه ای را ثبت کرد به طوری که نسبت به مدت مشابه سال قبل در بخش خودرو 7.5 درصد و در بخش صادرات لوازم یدکی 22 درصد رشد داشته است.
وی تاکید کرد: اگر چه رشد صادرات محصولات صنایع خودروسازی ترکیه رشد چشمگیری داشته اما هدف ما رسیدن به رقم بیش از30 میلیارد دلار صادرات در سال است.
صنعت خودروسازی در ترکیه به عنوان بخش پیشرو در صادرات ترکیه به شمار می رود و خودرو و تولیدات صنایع جنبی خودروسازی یکی از مهمترین اقلام صادرات این کشور را تشکیل می دهد.
صنایع جنبی خودروسازی ترکیه نیز حرکتی همسو با تحولات در صنایع مادر خودروسازی این کشور دارد و در سالهای اخیر با افزایش سرمایه گذاری های خارجی در این زمینه، بر تنوع صادرات خود افزوده است به طوری که در سال گذشته صادرات این بخش به مرز 28.5 میلیارد دلار و تعداد نیروی کار جذب شده در این بخش نیز به بیش از 120 هزار نفر رسید.
بخش مهمی از صنایع جنبی خودروسازی ترکیه را موسسات صنعتی کوچک و متوسط تشکیل می دهند که در سالهای اخیر مورد حمایت و تشویق دولت آنکارا قرار گرفته است.
در سالهای اخیر این شرکت ها با استفاده از مزایای تشویقی، رویکردی جدی به سرمایه گذاری های پژوهشی و تحقیقی و همکاری با سرمایه گذاران خارجی برای انتقال فناوری پیشرفته دارند که ادعا شده است که این رویکرد مهمترین عامل در افزایش صادرات صنایع جنبی ترکیه بوده است.
ترکیه در صدد است تولیداتش را با برند ملی به بازار عرضه کند و در این راستا رجب طیب اردوغان رییس جمهوری این کشور صنایع خودروسازی این کشور را تحت فشار قرار داده تا خودروی بومی و ملی کشور را مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید کنند.
پنج شرکت خودروسازی ترک نیز در پاسخ به این اقدام اردوغان اعلام کردند که تا سال 2021 اولین خودروی تولید داخل ترکیه را به بازار عرضه خواهند کرد.

حضور سایپا در نمایشگاه خودرو ترکیه

ظهور قطب سوم در صنعت خودروسازی با حمایت اتاق بازرگانی

راهبردی برای تقویت اقتصاد ملی

حداقل تاثیر لغو تحریم در خودروسازی

قطعه سازی بال پروازی صنعت خودرو

ضرر پیمان ترجیحی با ترکیه به صنعت تایر ایران

فرصت خودروسازی ایران در وضعیت ترکیه پس از کودتا

ب ام و 730i را با موتور 2.0 لیتری در چین و ترکیه عرضه کرد

تولید « خودرو ملی » در ترکیه

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی