پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودرو ملی ترکیه

تولید « خودرو ملی » در ترکیه

دولت ترکیه حق تولید نسل دوم خودروی قدیمی ساب ۹-۳ را از سازمان خودروهای برقی ملی سوئد خریداری کرده است.طی چند ماه اخیر ، شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه با این سازمان سوئدی همکاری کرده است تا این خودرو قدیمی 13 ساله را به مدل جدیدی تبدیل کند و مقامات ترکیه نام «خودرو ملی […]

javankhodro
جمعه - ۱ آبان ۱۳۹۴

دولت ترکیه حق تولید نسل دوم خودروی قدیمی ساب ۹-۳ را از سازمان خودروهای برقی ملی سوئد خریداری کرده است.طی چند ماه اخیر ، شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه با این سازمان سوئدی همکاری کرده است تا این خودرو قدیمی 13 ساله را به مدل جدیدی تبدیل کند و مقامات ترکیه نام «خودرو ملی ترکیه» را بر آن نهاده‌اند.

با اینکه هنوز جزئیاتی در مورد این خودرو به‌طور رسمی منتشر نشده است، اما به‌نظر می‌رسد مدل های اولیه آن‌که به تازگی برای مقامات ترکیه به تصویر کشیده شده‌اند، تا حدود زیادی از کادیلاک BLS که تعداد کمی از آن در اروپا فروخته شد و بر اساس ساب 9-3 تولید شده بود، الهام گرفته است.

البته طراحی این خودرو هنوز نهایی نشده و ممکن است شباهت‌های آن با کادیلاک تا مرحله تولید برطرف شود. این خودروی سواری با هر ظاهری که تولید شود، تحت نام ساب به بازار نخواهد آمد و ترکیه قصد صادرات آن را به کشورهای همسایه دارد.

 خودرو ملی ترکیه

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی