پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ب ام و i8 GTR (4)

ب ام و i8 مسابقه ای با 540 اسب بخار قدرت!

ب ام و i8 به عنوان یک خودروی هیبریدی مناسب برای استفاده در شهر شناخته می شود. در حالی که وقتی صحبت از خودروی مسابقه ای و مسابقات اتومبیلرانی می شود, قطعا پیشرانه های هیبریدی و الکتریکی نمی توانند هیجان کافی را به راننده و تماشاچیان بدهد. اکنون تیم Solution یک نمونه مسابقه ای از […]

ارشیا
یکشنبه - ۱۷ تیر ۱۳۹۷

ب ام و i8 به عنوان یک خودروی هیبریدی مناسب برای استفاده در شهر شناخته می شود. در حالی که وقتی صحبت از خودروی مسابقه ای و مسابقات اتومبیلرانی می شود, قطعا پیشرانه های هیبریدی و الکتریکی نمی توانند هیجان کافی را به راننده و تماشاچیان بدهد. اکنون تیم Solution یک نمونه مسابقه ای از ب ام و i8 با 540 اسب بخار با نام i8 GTR معرفی کرده است.

ب ام و i8 GTR (3)

این نمونه مسابقه ای توسط شاسی های کمپانی فرانسوی Solution تقویت شده است و از یک شاسی لوله ای یک تکه (space frame) بهره می برد. در مرحله بعدی موتور هیبریدی 369 اسب بخاری این خودرو با موتور 8 سیلندر 4 لیتری با کد s65 ب ام و تعویض شده است. این موتور در نمونه های مسابقه ای Z4 GT3 قرار داشت و 540 اسب بخار قدرت تولید می کند. موتور خودرو در پشت سر راننده قرار گرفته است تا تقسیم وزن بهتری داشته باشد و مرکز ثقل خودرو را در وسط قرار دهد.

ب ام و i8 GTR 6

بر روی سقف یک اسکوپ هوا قرار گرفته است تا هوا را مستقیما به موتور بفرستد. خروجی موتور هم بوسیله هدرز های پیچیده به سیستم اگزوز منقل می شود. ارتفاع ب ام و i8 GTR هم بسیار پایین است تا آیرودینامیک بهتری داشته باشد و باد را به زیر خودرو بفرستد.

ب ام و i8 GTR (2)

با اینکه ظاهر خودرو شبیه نمونه شهری i8 است اما بدنه این خودرو کاملا به نمونه شهری متفاوت است. سبک کاری های انجام شده بر روی بدنه وزن این خودرو را به 1,100  کیلوگرم می رساند تا نسبت وزن به اسب بخار 2 به 1 باشد.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

تیونینگ ب ام و M5 توسط تیونر Manhart با 713 اسب بخار قدرت!

مدل جدید ب ام و M3 سبک تر و قوی تر خواهد بود

بررسی یک ادعا/ ب ام و آلمان اسناد تسلا موتور را تایید نکرد

معرفی ب ام و i8 رودستر/ سفینه ای با سقف نرم!

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی