پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید پراید

اندر احوالات تولید خودروهای تجاری/ غول تحریم مانع رشد تولید خودرو در نیمه دوم سال خواهد شد؟

در حالیکه در سه ماهه نخست سال 97 تولید انواع خودرو رشد داشته اما آمار تولید در خرداد ماه نشان از کاهش محسوس در برخی گروه های تولید خودرو دارد با توجه به تکمیل تحریم از آبان ماه باید متظر ماند و دید تولید خودرو چه روندی را طی می کند. به گزارش پایگاه خبری […]

هادی سیانکی
چهارشنبه - ۲۰ تیر ۱۳۹۷

در حالیکه در سه ماهه نخست سال 97 تولید انواع خودرو رشد داشته اما آمار تولید در خرداد ماه نشان از کاهش محسوس در برخی گروه های تولید خودرو دارد با توجه به تکمیل تحریم از آبان ماه باید متظر ماند و دید تولید خودرو چه روندی را طی می کند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

براساس آمار منتشر شده از تولید خودروهای تجاری برای اولین بار در چند گزارش اخیر روند تولید کاهش داشته و اساسا صنعت خودرو از ابتدای سال 97 حال و روز خوشی ندارد. طبق آمار در خرداد سال گذشته 141 خودرو اتوبوس تولید شده و در خرداد ماه سال جاری این رقم به 76 اتوبوس کاهش یافته است.

تولید انواع کامیونت و کشنده با وجود اینکه 29/5 درصد افزایش تولید داشته اما برای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای تولید مناسب نیست  چرا که طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است تا پایان کار دولت دوازدهم در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری 202 هزار خودرو فرسوده تجاری  با خودروها جدید جایگزین شوند . بر اساس گزارش های منتشر شده تولید کامیون نسبت به خرداد سال گذشته حدود 400 دستگاه افزایش داشته و 1700 کامیون و کشنده تولید شده است.

با یک برآورده ساده به این نتیجه می رسیم که دولت باید ماهانه بیش از 5 هزار خودرو سنگین تولید کند که تولید کمتر از 2 هزار خودرو سنگین نشان می دهد که چقدر از برنامه ریزی صورت گرفته فاصله داریم ضمن اینکه برای تحقق طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل حدود 7 میلیارد دلار اعتبار پیش بینی شده که با توجه به از سر گرفتن تحریم ها و مشکلات  محتمل تامین منابع ارزی اجرای پروژه مذکور با چالش ها عمده ای مواجه است.

 

به جز کشنده ها و کامیونت ها که افزایش تولید داشتند ، تولید مینی بوس ها و انواع میدل باس ها روند صعودی داشته  و این در حالی است که سهم مینی بوس ها در حمل و نقل شهری در کلان شهری مثل تهران فقط 1 درصد است که نشان می دهد هماهنگی در سیاست گذاری ها چندان مطلوب نیست  و اساسا مشخص نیست که چرا مسئولین شهری در سال های گذشته از نوسازی مینی بوس ها غافل بوده اند بطوریکه در حال حذف از چرخه حمل و نقل شهری هستند.

بطور کلی در سه ماهه نخست امسال نیز تولید انواع خودرو با افزایش ۹.۴ درصدی همراه بوده و از ۳۰۷ هزار و ۶۶۶ دستگاه در سه ماهه نخست سال گذشته به ۳۳۶ هزار و ۶۹۹ دستگاه افزایش یافت اما با توجه به جدول زمان بندی اجرای تحریم های علیه ایران توسط آمریکا که تا 13 آبان ماه تکمیل می شود باید منتظر ماند و دید در آبان ماه 97 تولید خودرو چه روندی خواهد داشت و پروژه های نوسازی ناوگان حمل و نقل که یکی از ابرپروژه های دولت دوازدهم محسوب می شود دستخوش چه فرآیندی خواهد شد؟

ماشین تولید خودرو مسیرش را به سمت سرازیری کج کرد/ کاهش 19.6 درصدی تولید خودرو در خرداد 97

12 درصد بازار خودرو در چنگ چینی ها / رشد 17 درصدی تولید خودرو در سال گذشته

افزایش سرمایه گذاری رنو در تولید خودروهای برقی/ 1.2 میلیارد دلار برای توسعه خطوط تولید خودروهای پاک

آمار تولید خودروهای داخلی منتشر شد (اردیبهشت 97)/ بررسی فراز و فرودها در گود خودروسازی

مروری بر رکوردهای اخیر سایپا در تولید خودرو و کسب سهم بازار

بیکاری 75000 آلمانی با تولید خودرو برقی

رشد 18 درصدی تولید خودرو در سال 96/ لزوم توجه به کیفیت در کنار پیشبرد هدف افزایش تولید

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی