در سال گذشته رنو نمونه جدیدی از خانواده مگان را وارد بازار کرد. پس از موفقیت های رنو مگان هاچ بک اکنون نمونه ای جذاب تر با نام مگان RS Trophy توسط رنو معرفی شده است. نمونه جدید نسبت به مدل 2018 از قدرت و پایداری بهتری برخوردار است. رنو در مگان RS جدید از […]
رنو در مگان RS جدید از پیشرانه 1.8 لیتری 4 سیلندر توربو شارژ استفاده کرده است. قدرت این پیشرانه نسبت به نسل قبلی که 276 اسب بخار بود, به 296 اسب بخار رسیده است. گشتاور این نمونه هم از 390 نیوتن متر به 400 نیوتن متر رسیده است. دو انتخاب گیربکس دستی و دبل کلاچ هم برای این نمونه در نظر گرفته شده است که با گیربکس دبل کلاچ, گشتاور به 420 نیوتن متر می رسد. علاوه بر تقویت پیشرانه, کمپانی رنو برای نمونه مگان شاسی قوی تری هم در نظر گرفته است. سیستم تعلیق سفت تر شده است و دیفرانسیل از نوع کلاچ دار Torsen است.
رینگ های مگان هم سایز 19 اینچ دارند و در لاستیک های Bridgestone Potenza S001 قرار گرفته اند. ترمز های مگان هم تقویت شده اند. دیسک های جدید خودرو 1.8 کیلوگرم وزن کمتری در هر چرخ دارند.
کمک ها و فنر ها هر کدام به میزان 25 و 30 درصد سفت تر هستند. از دیگر تجهیزات مگان RS می توان به فرمان پذیری 4 چرخ اشاره کرد. طبق اطلاعات بدست آمده از برگه مشخصات خودرو, 0 تا 100 برای نمونه گیربکس دستی 5.7 ثانیه خواهد بود و سرعت نهایی به 260 کیلومتر بر ساعت می رسد. هنوز اطلاعات دقیقی از نمونه دو کلاچه در دست نیست اما 0 تا 100 در این نمونه قطعا بهتر خواهد بود.
کمپانی رنو با همکاری نیکو هالکنبرگ راننده فرمول یک تیم رنو این نمونه را ارتقا داده است. هم چنین طبق شنیده ها این کمپانی قصد دارد یک نمونه با دو صندلی از مگان تروفی را معرفی کند تا رکورد هوندا سیویک تایپ R در پیست نوربرگ رینگ را بشکند.
نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی
دیدگاه خود را بنویسید