پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دامای x7

رنج روور به زبان چینی!/ بررسی فنی دامای X7

با لغو قراردادهای خارجی خودروسازان با برندهای معتبر خارجی، حالا باید به چینی ها دل خوش کنیم. چینی ها در سال های اخیر پیشرفت های چشمگیری را تجربه کرده اند و پیشرفت آن ها در ابعاد مختلفی از جمله ایمنی، فنی ، کیفیت و امکانات نمود پیدا می کند. بازار خودروهای کراس اوور از هر […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱ مرداد ۱۳۹۷

با لغو قراردادهای خارجی خودروسازان با برندهای معتبر خارجی، حالا باید به چینی ها دل خوش کنیم. چینی ها در سال های اخیر پیشرفت های چشمگیری را تجربه کرده اند و پیشرفت آن ها در ابعاد مختلفی از جمله ایمنی، فنی ، کیفیت و امکانات نمود پیدا می کند. بازار خودروهای کراس اوور از هر زمانی داغ تر و است چینی ها از یکه تازان این سگمنت در بازار ایران هستند. در اینجا می خواهیم به بررسی یکی از جدید ترین شاسی بلندهای بازار ایران به نام دامای X7 بپردازیم.

پایگاه خبری رسمی جوان خودرو بررسی می کند

در شرایطی که قیمت خودروهای وارداتی روز سر به فلک کشیده، حالا چینی ها مخاطبان بیشتری در بازار کراس اوورهای ارزان قیمت دارند. اما اینجا صحبت از یک کراس اوور ارزان قیمت چینی نیست. داریم از یک کراس اوور تقریبا 200 میلیون تومانی صحبت می کنیم. قطعا با خود می گویید خرید یک شاسی بلند چینی تنها با قیمت کمتر از 150 میلیون تومانی منطقی به نظر می رسد. اما به این نکته توجه کنید که در حال حاضر با بودجه 200 میلیون تومان مجبورید سراغ یک شاسی بلند دست دوم وارداتی بروید که سال ها از عمرش گذشته و کارکرد بالایی دارد. خودرو مورد بحث ما، دامای X7 نام دارد.

دامای x7

شرکتی به اسم یاران خودرو اروند اقدام به واردات 2 شاسی بلند X7 و X5 از برند دامای چین کرده و ادعا می کند داخلی سازی 20 درصدی این خودروها را آغاز خواهد کرد. این ادعا در شرایطی است که بزرگان خودروسازی کشور نیز با این شرایط در تولید بعضی محصولات خود به دردسر خورده اند و باید دید آینده دامای در ایران چه می شود. چرا که بسیاری از این برندهای نوپای چینی بازار ایران را برای آزمون و خطا انتخاب کرده و برای مدت کوتاهی آمده اند و رفته اند.

دامای x7

دامای یا دومای در شراکت با زوتی خودرو می سازد. سابقه چندای در خودروسازی ندارد اما نتیجه کارس حداقل در مدل X7 دلچسب به نظر می رسد. دامای X7 یک شاسی بلند دیفرانسیل جلو با ابعاد متوسط است که در طراحی ظاهری شباهت فراوانی به محصولات فولکس واگن، مخصوصا مدل کراس کوپه دارد.

این شباهت در طراحی کابین نیز به چشم می خورد و شباهت با خودروهای آلمانی، برای X7 کابینی مرتب و چشمنواز به ارمغان آورده و متریال اش نیز کیفیتی نسبتا مناسب دارند. فرمان دی کات استخوانی از عناصر اسپرت کابین است و وقتی چشمتان به صفحه نمایش بزرگ روی کنسول می افتد، به کامل بودنش از نظر سطح تجهیزات پی خواهید برد.

دامای x7

کابین X7 جادار و راحت است. ابعاد این کراس اوور چینی در طول به 4736 میلی متر، عرض 1942 میلی متر و ارتفاع به 1672 میلی متر می رسد. فاصله محوری 2850 میلی متری نیز باعث شده تا فضای پا سرنشنیان حتی در ردیف عقب نیز مناسب باشد. صندوق بار دامای X7 570 لیتر گنجایش دارد و با خواباندن صندلی ها به 1400 لیتر نیز می رسد. علاوه بر امکانات رایج و مد روز، این کراس اوور چینی از موارد خاصی مثل وکیوم درها، چراغ های لیزری جلو درب برقی صندوق بار بهره می برد.

دامای x7

X7 از پیشرانه 2 لیتری توربو برخوردار است که 174 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این پیشرانه با گیرباکس 6 سرعته جفت می شود. جدای از عملکرد این گیرباکس، نحوه فعالیت آن در نوع خود جالب است. شیفتر مرکزی گیرباکس به شکل و شمایلی خاصی مثل خودروهای جگوار از کنسول بیرون می آید و به شیفتر تعویض دنده پشت فرمان نیز مجهز شده است. البته انتقال قدرت به چرخ های جلو در کراس اووری با این هیکل چندان دلچسب نیست و در صورت بهره بردن از سیستم 4 چرخ متحرک می توانست عملکرد بهتری در مسیرهای خارج جاده ای داشته باشد.

نوشته: میلاد میرعابدینی

تعریف جناب S7 از واژه لوکس/ مروری بر ویژگی های شاسی بلند جدید بی وای دی

جک S7 مهمان بازار ایران می شود/ خبرهای خوش کرمان موتور در روز صنعت و معدن

یکه تازی چری تیگو7 در بازار ایران/ شاسی بلند لوکس چینی ماند و رقبای وارداتی پریدند!

برنامه بهمن موتور برای تولید 6000 دستگاه هاوال H2 در سال 97

گران ترین شاسی بلند جهان از سرزمین اژدها می آید

تغییر دهنده معادله بازار کراس اوورهای چینی/ بررسی چانگان CS75

هایماهای توربوشارژ ایران خودرو/ بررسی هایما S7 توربو و هایما S5

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی