پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو

خودرو در لیست ممنوعیت کالاهای وارداتی قرار می گیرد؟

 بعد از گذشت یک ماه از ممنوعیت واردات ۱۳۳۹ ردیف تعرفه‌ای کالا به کشور که خودرو هم جزو آن بود، روز گذشته خبری ازسوی گمرک مبنی‌بر بازنگری در لیست ممنوعیت کالاهای وارداتی منتشر شد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ بعد از انتشار لیست کالایی تحت‌عنوان اولویت چهارم که ورودشان به کشور از سوی […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۱ مرداد ۱۳۹۷

 بعد از گذشت یک ماه از ممنوعیت واردات ۱۳۳۹ ردیف تعرفه‌ای کالا به کشور که خودرو هم جزو آن بود، روز گذشته خبری ازسوی گمرک مبنی‌بر بازنگری در لیست ممنوعیت کالاهای وارداتی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

بعد از انتشار لیست کالایی تحت‌عنوان اولویت چهارم که ورودشان به کشور از سوی وزارت صنعت ممنوع اعلام شد، اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و بخشی از تولیدکنندگان نسبت به ضرورت بازنگری در این فهرست تاکید کردند.

حال به‌نظر می‌رسد این پیگیری‌ها نتیجه داده است و طبق اعلام رئیس اتاق اصناف بعد از موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت با بازنگری فهرست ممنوعیت برخی کالاها، فراخوانی به تمامی اتحادیه‌ها و سازمان‌های صنعت استان‌ها داده شده است تا آنها ظرف مدت سه هفته نظرات‌شان را در مورد کالاهایی که ضرورت حذف‌شان از لیست ممنوعه‌ها برای فعالیت‌های تولیدی وجود دارد، اعلام کنند. این در شرایطی است که به‌نظر می‌رسد این امکان برای خودرو هم وجود دارد تا از این لیست خارج شود. البته این اقدام می‌تواند با شروط جدیدی اجرایی شود.

در این زمینه برخی کارشناسان از ابتدا با ممنوعیت ورود خودرو به کشور مخالف بودند و بر این نکته تاکید می‌کردند که ممنوعیت ورود هر کالایی به کشور با توجه به اینکه این کالاها تا پیش از ممنوعیت واردات، به کشور وارد می‌شد و برای آن تقاضا تعریف شده و مشتری دارند، سبب آشفتگی بازار خواهد شد.

با توجه به اینکه سیاست‌گذاران بر این نکته تاکید دارند که کشور در شرایط ویژه اقتصادی قرار دارد و باید بیش از پیش بر نحوه تخصیص منابع ارزی کشور نظارت شود، کارشناسان با توجه به این دغدغه دولت، پیشنهاد می‌کنند که دولت در گام اول می‌تواند ممنوعیت ورود خودرو را به واردات مشروط تغییر دهد.

در گام بعدی با توجه به دغدغه دولت مبنی‌بر مدیریت منابع ارزی، واردکنندگان را ملزم کند تا ارز مورد نیاز برای واردات را خود تامین کنند و برای این منظور به فکر تامین منابع ارزی مورد نیاز خود از سوی دولت نباشند. پیشنهاد بعدی کارشناسان این است که در ذیل واردات مشروط خودرو، هر نمایندگی رسمی می‌تواند با توجه به سهمی که از بازار دارد، اقدام به واردات کند.

منبع: دنیای اقتصاد

تاثیر مثبت واردات خودرو بر کیفیت خودروهای داخلی/ بیانیه انجمن واردکنندگان خودرو کشور

رئیس سازمان توسعه تجارت: تخلف در واردات خودرو در زمان نعمت‌زاده اتفاق افتاد

گزارش رئیس جمهور به مردم در مورد تخلف در واردات خودرو

چه تعداد خودرو در 3 ماهه نخست 97 به کشور وارد شده است؟/ کاهش واردات خودرو نسبت به سال گذشته

اطلاعیه رامک خودرو در مورد تخصیص ارز برای واردات خودرو

با ممنوعیت واردات خودرو تکلیف شماره گذاری خودروهای وارداتی چیست؟

چرخ اسقاط خودروهای فرسوده در پی ممنوعیت واردات خودرو از حرکت ایستاد

مونتاژی‌ها ارز وارداتی‌ها را می‌بلعند/ آیا ممنوعیت واردات خودرو کشتی طوفان زده ارز را به ساحل آرام می رساند؟

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی