پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مراحل تعویض پلاک

با ممنوعیت واردات خودرو تکلیف شماره گذاری خودروهای وارداتی چیست؟

با ممنوعیت واردات خودرو از ابتدای تیر ماه سال جاری، این سوال در ذهن خریداران خودروهای وارداتی شکل گرفته که آیا با این قوانین جدید خودروشان شماره گذاری می شود یا خیر؟ در این رابطه رئیس پلیس راهور ناجا توضیحاتی عنوان کرده است. سردار تقی مهری درباره چگونگی شماره‌گذاری خودروهای وارداتی صفر کیلومتر پس از […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۰ تیر ۱۳۹۷

با ممنوعیت واردات خودرو از ابتدای تیر ماه سال جاری، این سوال در ذهن خریداران خودروهای وارداتی شکل گرفته که آیا با این قوانین جدید خودروشان شماره گذاری می شود یا خیر؟ در این رابطه رئیس پلیس راهور ناجا توضیحاتی عنوان کرده است.

سردار تقی مهری درباره چگونگی شماره‌گذاری خودروهای وارداتی صفر کیلومتر پس از اعلام ممنوعیت واردات این خودروها به داخل کشور اظهار کرد:  پلیس در این زمینه کاملا بر اساس قانون عمل خواهد کرد، ما تابع مقررات هستیم. در زمینه واردات خودرو نیز باید بگویم که پلیس راهور تا قبل از مسائل گمرکی خیلی دخالتی در این ماجرا ندارد اما همین که خودرویی وارد سامانه گمرک شود اطلاعات مربوط به آن در سامانه ای که در اختیار پلیس است به ثبت می رسد.

وی با بیان اینکه برای شماره گذاری یک خودرو باید تمام شرایطی که قانون مشخص کرده و همچنین شرایط فردی که خودرو وارد کرده وجود داشته باشد، گفت: اگر تمام این شرایط که قوانین آن را مشخص کرده رعایت شده و مدارک آن نیز در اختیار پلیس قرار گرفته باشد، پلیس راهور نیز اقدام به شماره گذاری آن خودرو خواهد کرد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی  درباره اینکه آیا پلیس با توجه به ممنوعیت واردات خودرو اقدام به شماره گذاری این خودروها خواهد کرد یا خیر، گفت: ما سامانه ای داریم و هر خودرویی که در آن سامانه اطلاعاتش موجود باشد شماره گذاری  خواهد شد، بنابراین وقتی واردات ممنوع باشد اصلا اطلاعاتش در سامانه پلیس نمی آید که امکان شماره گذاری وجود داشته باشد.

سردار مهری تاکید کرد: پلیس هر خودرویی را که دارای مجوز قانونی باشد و تمامی اسناد و مدارک قانونی آن نیز وجود داشته باشد شماره گذاری خواهد کرد.

با ممنوعیت واردات خودرو ،تکلیف افرادی که خودرو پیش خرید کرده اند چیست؟/ هشدار پلیس به خریداران خودروهای وارداتی

خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی تا ۱۰ سال آینده

نشست خبری وزیر صنعت، معدن و تجارت (9 تیر 97)/ تیر چند ثبت سفارش غیرقانونی خودرو به هدف خورده است؟

قیمت خودروهای وارداتی بعد از اعلام ممنوعیت واردات / رکود و گرانی ارمغان قانون جدید!

پیش فروش خودروهای 2018 که هنوز وارد نشده اند جرم به شمار می رود

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی