پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بنزین

ایران در رتبه دوم ارزانترین قیمت بنزین در جهان

طبق آمارها ، ونزوئلا، ایران ،سودان و کویت به ترتیب ارزان‌ترین قیمت بنزین دنیا را به خود اختصاص داده اند. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ بر اساس مقایسه اجمالی قیمت بنزین در کشورهای مختلف مشخص شده که درصد مالیات یکی از علل اصلیِ تفاوت قیمتِ فروش بنزین به ویژه در کشورهای عضو سازمان […]

هادی سیانکی
چهارشنبه - ۳ مرداد ۱۳۹۷

طبق آمارها ، ونزوئلا، ایران ،سودان و کویت به ترتیب ارزان‌ترین قیمت بنزین دنیا را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

بر اساس مقایسه اجمالی قیمت بنزین در کشورهای مختلف مشخص شده که درصد مالیات یکی از علل اصلیِ تفاوت قیمتِ فروش بنزین به ویژه در کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)به شمار می رود.

 

همچنین طی بررسی های به عمل آمده، مالیات یکی از شاخصه‌های اصلی تشکیل دهنده قیمت بوده است. این نتایج بر اساس بررسی 165 کشور به دست آمده و نشان می دهد که ایران ،سودان و کویت به ترتیب ارزان‌ترین قیمت بنزین دنیا را به خود اختصاص داده اند. از سوی دیگر سه کشور ایسلند، هنگ کنگ و نروژ نیز گران ترین قیمت را دارا هستند.

ایران با داشتن ذخایر عظیم گاز می تواند رد تولید بنزین به خودکفایی برسد و با اخذ مالیات مناسب و سیاست گذاری های دقیق قیمت فعلی بنزین را حفظ کند اما نداشتن الگو مصرف مناسب در میام مردم موجب شد ه تا همواره طرح سهمیه بندی سوخت در ایران مدنظر باشد و به دلیل همین الگومصرف نامناسب شاید افزایش قیمت با توجه به میانگین قیمت جهانی یکی از راهکارهای مسئولان برای کنترل مصرف بنزین باشد.

ایران در حالی ارزانترین قیمت بنزین در جهان را دارد که میانگین مصرف سالانه بنزین در کشور از متوسط مصرف جهانی بالاتر است و این امر موجب از دست رفتن منابع طبیعی در دراز مدت خواهد شد.

اینفوگرافی

رکوردشکنی چندباره مصرف بنزین در تابستان / مشکلی بابت تامین سوخت در جایگاه ها وجود ندارد

قیمت بنزین افزایش می یابد؟

دو نرخی شدن بنزین در انتظار جواب مثبت بهارستان!

افزایش قابل توجه مصرف بنزین با حذف کارت سوخت

جدیدترین آمار تولید و واردات بنزین

مصرف بنزین در تعطیلات نوروز رکورد زد

تفاوت بنزین سوپر با معمولی دقیقا چیست ؟

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی