پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پاگانی زوندا HP Barchetta (1)

پاگانی زوندا HP Barchetta گران ترین خودرو جدید در جهان خواهد بود

با این وجود که رکورد گران قیمت ترین خودرو جهان متعلق به فراری 250 GTO با بیش از 70 میلیون دلار قیمت است, اما به تازگی رکورد جدیدی در قیمت خودرو های جدید رقم خورده است. اخیرا پاگانی زوندا HP Barchetta با ارزشی بیش از 17.5 میلیون دلار به عنوان گران ترین خودروی جدید در […]

ارشیا
یکشنبه - ۷ مرداد ۱۳۹۷

با این وجود که رکورد گران قیمت ترین خودرو جهان متعلق به فراری 250 GTO با بیش از 70 میلیون دلار قیمت است, اما به تازگی رکورد جدیدی در قیمت خودرو های جدید رقم خورده است. اخیرا پاگانی زوندا HP Barchetta با ارزشی بیش از 17.5 میلیون دلار به عنوان گران ترین خودروی جدید در جهان نام گرفته است.

پاگانی زوندا HP Barchetta گران ترین خودرو جهان

از این خودرو با ارزش تنها 3 نمونه در جهان تولید شده است که یکی از آنها متعلق به هوراچیو پاگانی, مالک کمپانی پاگانی است (کد HP در خودرو هم بیانگر نام Horacio Pagani است). دو دستگاه دیگر هم از قبل فروخته شده اند تا هیچ نمونه ای از گران ترین خودرو جهان برای فروش موجود نباشد. به گزارس سایت Top Gear این خودرو 15 میلیون پوند قیمت خواهد داشت که معادل 17.5 میلیون دلار خواهد بود.

 

پاگانی زوندا HP Barchetta (2)

این خودرو از تنها نمونه رولز رویس سوییپ تیل در جهان با 13 میلیون دلار هم گران تر خواهد بود. این خودرو از یک موتور 12 سیلندر 7.3 لیتری با 760 اسب بخار قدرت بهره می برد. قدرت موتور هم به گیربکس 6 سرعته دستی منتقل می شود. طراحی بدنه خودرو هم منحصر به فرد است. در قسمت جلویی از یک شیشه جلو جدید استفاده شده است و بر روی سقف خودرو یک اسکوپ هوا قرار گرفته است.

پاگانی زوندا HP Barchetta (4)

هم چنین بر روی چرخ عقب خودرو یک کاور نصفه قرار گرفته است تا گران ترین خودرو جهان طراحی منحصر به فردی داشته باشد. رینگ های 20 اینچی در جلو و 21 اینچی در عقب به همراه ترمز های 6 پیستون در جلو و 4 پیستون در عقب وظیفه چسباندن خودرو به زمین را بر عهده دارند.

پاگانی زوندا HP Barchetta (3)

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

آپولو IE, یک سوپر اسپرت تمام عیار

آخرین نمونه از پاگانی هوآیرا ساخته شد/ پایان 7 سال هیجان

گران‌ترین ساعت های خودرو های جهان !

ثبت رکورد جدید در پیست نوربرگ رینگ / لامبورگینی اونتادور SVJ رکورد شکست

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی