پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پاگانی هوآیرا R Evo، خودرو مسابقه ای برای افراد عادی!

شاید پاگانی با یوتوپیا به مسیرش ادامه می‌دهد اما هنوز جا برای نسخه‌های خاص هوآیرا وجود دارد.

فاطمه علی اصغری
دوشنبه - ۶ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

به تازگی پاگانی از نسخه Evo هوآیرا R رونمایی کرده که در حقیقت یک مرحله بالاتر از هوآیرا R قرار می‌گیرد. تدابیر متعددی برای افزایش آیرودینامیک و نیروی رو به پایین ایجاد شده است، ضمن اینکه از سقف قابل جدا شدن نیز بهره می‌برد. Evo نیز از همان موتور 12 سیلندر شش لیتری با تنفس طبیعی هوایرا R بهره می‌برد که می‌تواند 900 اسب بخار قدرت و 770 نیوتون متر گشتاور را تولید کند.

پاگانی هوآیرا R Evo (1)

این آمار به ترتیب 50 اسب بخار افزایش قدرت و 20 نیوتون متر افزایش گشتاور را نشان می‌دهد. گیربکس شش سرعته سکوئنشال بین پیشرانه و چرخ‌های عقب قرار گرفته و با همکاری HWA AG ساخته شده که متخصص ساخت گیربکس‌های مسابقه‌ای است. این گیربکس فقط 80 کیلوگرم وزن دارد. هوآیرا R Evo با استفاده از تایرهای بدون آج مسابقه‌ای 19 اینچی در جلو و 20 اینچی در عقب، می‌تواند حداکثر سرعت 350 کیلومتر بر ساعت را لمس کند.

پاگانی هوآیرا R Evo (9)

برای افزایش پایداری در سرعت‌های بالا، طول بدنه به میزان 18.75 سانتی متر افزایش یافته و با یک دیفیوزر بزرگ در عقب تکمیل شده تا در کنار باله زیر سپر جلو و باله بزرگ عقب، همچون ماری بر سطح پیست بخزد. تمامی تدابیر آیرودینامیکی باعث افزایش نیروی رو به پایین این سوپراسپرت تا 45 درصد شده است. در سرعت 320 کیلومتر بر ساعت، Evo می‌تواند بیش از هزار کیلوگرم نیروی رو به پایین را تولید کند و این نیروی وارده، فقط اندکی از وزن کل مزدا میاتا کمتر است. اگرچه که این سوپراسپرت ایتالیایی منحصرأ برای استفاده در پیست ساخته شده، اما پاگانی مدعی است که از نظر عملکرد می‌تواند پا به پای خودروهای مسابقه‌ای لمان بتازد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی