پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی غیر واقعی است/ کاهش قیمت ارز باعث افت قیمت خودرو می شود

به عقیده رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌ داران و فروشندگان خودروی تهران، در پی افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر، حباب قیمت خودروهای داخلی بزرگ تر شده و بازار خودرو همانند سایر بازارها تحت تاثیر بازار ارز قرار گرفته است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ به عقیده کارشناسان با بهتر شدن وضعیت ارز و قوت […]

هادی سیانکی
چهارشنبه - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷

به عقیده رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌ داران و فروشندگان خودروی تهران، در پی افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر، حباب قیمت خودروهای داخلی بزرگ تر شده و بازار خودرو همانند سایر بازارها تحت تاثیر بازار ارز قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

به عقیده کارشناسان با بهتر شدن وضعیت ارز و قوت گرفتن بازار ثانویه امکان کاهش قیمت در بازار خودرو وجود دارد و به زعم کارشناسان اقتصادی قیمت واقعی دلار بیشتر از 8 هزار تومان نیست و فروشندگان خودرو بر این باورند که قیمت خودرو به احتمال فراوان کاهش خواهد یافت.

در شرایط فعلی فروشنده و خریدار احساس می کنند با انجام معامله ضرر خواهند کرد لذا سطح معاملات کاهش یافته است اما بدلیل عدم تامین بازار تقاضا افزایش پیدا کرده و این موجب افزایش قیمت هم شده بطوریکه شاهد افزایش قیمت 75 درصدی نرخ کارخانه و بازار هستیم.

در شرایط فعلی خرید و فروش چندانی صورت نمی گیرد چرا که با توجه به قیمت های کاذب موجود در بازار اعلب مردم منتظرند تا بازار به ثبات برسد و سپس اقدام به خرید کنند.

از طرفی قیمت خودروهای خارجی بی ضابطه افزایش یافته است و بحران بازار خودرو هر روز بیشتر می شود و نهادهای نظارتی نیز واکنش خاصی به این امر نشان نمی دهند.

گفتنی است خودروسازان داخلی پیشنهاد افزایش قیمت برخی خودروها را به شورار رقابت داده اند که فعلا با مخالفت این نهاد مواجه شده اند  در صورت موافقت شورای رقابت افزایش قیمت خودروهای داخلی بدیهی است.

از سوی دیگر سازمان حمایت از مصرف کنندگان در یک خواب عمیق فرو رفته و نسبت به تخلفات متعدد بازارها از جمله بازار خودرو هیچ واکنشی نشان نمی دهد.

شرایط فعلی نیازمند تصمیم گیری و ارائه راهکار و برخورد با متخلفان است و انفعال دستگاه های اجرایی وضع را از این بدتر خواهد کرد. به زعم برخی کارشناسان معتقدند شرایط فعلی بازار خودرو مشابه دهه 70 است و آن زمان برای کاهش قیمت و تقاضا در بازار قیمت‌ها در حاشیه بازار تعیین می شود اتفاقی که موفقیت آمیز بود.

این امیدواری وجود دارد که التهاب و تلاطم بازار ارز کاهش یابد و به تبع آن بازار ها نیز به ثبات برسند که این امر میتواند موجب افزایش تعاملات بازار خودرو هم بشود.

نویسنده: هادی سیانکی

نقدینگی سرگردان دلیل بر هم خوردن بازار خودرو

ایجاد بازار رانتی دلیل اصلی اختلاف قیمت در بازار خودرو است

معاون وزیر صنعت: تا پایان سال بازار خودرو از منظر تولید تامین خواهد شد

راهکارهای کنترل بازار خودرو / از اختصاص “IP” برای خریدار تا ممانعت از فروش کارتکسی

12 درصد بازار خودرو در چنگ چینی ها / رشد 17 درصدی تولید خودرو در سال گذشته

بیکاری 15 هزار نفر در پی آشفتگی بازار خودرو

مهلت 2 هفته ای برای معرفی مافیای بازار خودرو

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی