پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مزدا3-گروه بهمن

دلایل خروج مزدا از ایران

شرکت بهمن موتور اعلام کرد که شرکت مزدا ژاپن به بهانه اعمال تحریم های مجدد علیه ایران دیگر با این شرکت همکاری نخواهد کرد و از ایران می رود. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ پس از خروج آمریکا از برجام بسیاری از معادلات بر هم خورد به ویژه قراردادها و همکاری های بین […]

هادی سیانکی
شنبه - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

شرکت بهمن موتور اعلام کرد که شرکت مزدا ژاپن به بهانه اعمال تحریم های مجدد علیه ایران دیگر با این شرکت همکاری نخواهد کرد و از ایران می رود.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

پس از خروج آمریکا از برجام بسیاری از معادلات بر هم خورد به ویژه قراردادها و همکاری های بین المللی که معلوم نبود چه فرجامی خواهند داشت.

در دوره پس از برجام بیشترین همکاری های خارجی در حوزه خودرو صورت گرفت که منجر به عقد قرارداد های جدید شد و برخی از همکاری های قبل نیز قوت گرفت، اما با تهدید ایران به تحریم های دوباره توسط آمریکا و فشار این کشور بر سایر کشورها برای خروج از برجام و کاهش روابط تجاری با ایران به تدریج شرکای خارجی پا پس کشیدند.

اخیرا شرکت بهمن موتور که سالهای طولانی با برند مزدا همکاری می کرد و در هفته گذشته پیش فروش اینترنتی مزدا 3 آن هم خبرساز شد اعلام کرده که مزدا از ایران می رود.

به گفته مقامات بهمن موتور برای پیش فروش مزدا3 بیش از 212 هزار نفر به سایت مراجعه کردند که این شرکت توان تولید بیش از 270 دستگاه را ندارد. همچنین اخبار حاکیست که شرکت مزدا از آن ها خواسته که خط تولید خود را ارتقا دهند و این درحالی است که اگر شرکت ایرانی این اقدام را هم انجام دهد شرکت ژاپنی به بهانه تحریم ها ممکن است قطعات لازم را در اختیار شریک ایرانی خود قرار ندهد.

بر اساس آنچه گفته شد شرکت مزدا قصد ندارد برای ادامه همکاری با شرکای ایرانی خود اقدامی کند و ترجیح می دهد در شرایط فعلی از ایران خارج شود، چرا که برای ادامه روند تولید و همکاری سنگ بزرگ سر راه شراکت انداخته و ضمن اعلام شروط سخت و انجام نشدنی، محترمانه ایران را ترک خواهد کرد.

 

پیش فروش قطره چکانی مزدا3 ، حال خوش واسطه ها و بی نصیبی مصرف کنندگان!

مزدای پر افتخار به فروش می رود

وزن‌کشی مزدا میاتا در دنیای هات‌راد

مزدا2 بخریم یا هیوندای i20 دست دوم؟/مقایسه هاچ بک های خوش قیمت

بهمن موتور فروش مزدا3 را آغاز کرد

پیش فروش مزدا 3 توسط بهمن موتور

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی