پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تصادفات رانندگی

تصادفات رانندگی از ابتدای تابستان چند نفر کشته داده است؟/ مهمترین عوامل سوانح جاده ای

از شورع تابستان 97، 45 روز می گذرد و در این 45 روز، 1180 نفر جان خود را بر اثر تصادفات رانندگی از دست داده اند. رئیس پلیس راه کشور، دلیل 40 درصد از سوانح جاده ای را خستگی و خواب آلودگی می داند.  همچنین انحراف به چپ و سبقت غیر مجاز در جاده های 2 […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

از شورع تابستان 97، 45 روز می گذرد و در این 45 روز، 1180 نفر جان خود را بر اثر تصادفات رانندگی از دست داده اند. رئیس پلیس راه کشور، دلیل 40 درصد از سوانح جاده ای را خستگی و خواب آلودگی می داند.  همچنین انحراف به چپ و سبقت غیر مجاز در جاده های 2 طرفه به دلیل عجله و شتاب دیگر عامل مهم در این تصادفات بوده است. این طور که آمار نشان می دهد، بیشتر تصادفات در راه های فرعی رخ داده است.

سردار حمیدی رئیس پلیس راه کشور اظهارداشت: در راستای کاهش تعداد جان باختگان و مصدومان ناشی از تصادفات اقداماتی نظیر اصلاح قانون، تقویت امداد و نجات و… انجام شده است.

وی به آمار های جان باختگان سوانح جاده ای کشور از آغاز طرح تابستانی در کشور اشاره و بیان کرد: طی 45 روز گذشته، 1180 نفر در کشور بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده و حدود 30 هزار نفر هم مجروح شده اند .

رئیس پلیس راه کشور خاطر نشان کرد: روند کاهشی تصادفات که در سال های گذشته در استان زنجان شاهد بودیم نشان از برنامه ریزی و تلاش گروهی است که مخلصانه و جهادی کار کرده اند.

سردار حمیدی با بیان اینکه 40 درصد از تصادفات جاده ای ناشی از واژگونی به دلیل خستگی و خواب آلودگی است، گفت: انحراف به چپ و سبقت غیر مجاز در جاده های دو طرفه به دلیل عجله و شتاب دیگر عامل مهم در این تصادفات بوده است .

وی، نصب نیوجرسی را یکی از عوامل مهم در کاهش تصادفات عنوان کرد و افزود: در حال حاضر همزمان با احداث راه ها نیوجرسی نیز نصب می شود در حالی که برای راه های احداث شده قبلی نیازمند همکاری و همیاری دستگاه ها هستیم .

سردار حمیدی با اعلام اینکه بیشترین آمار تصادفات در راه های فرعی است، گفت : همزمان با رشد سفرها اگر اقدامات افزایش ایمنی راهها صورت نگیرد روند افزایش آمار تصادفات، اقدامات مثبت سالهای گذشته را از بین خواهد برد .

حمیدی افزود: بهره گیری از سامانه ها، آموزش، فرهنگ سازی، ارتقاء حوزه راه سازی، جداسازی و تفکیک راه ها ، آزاد راه ها و … به ارتقاء ایمنی محورهای مواصلاتی کشور کمک کرد تا شاهد روند کاهشی حوادث و تلفات جاده ای باشیم .

رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه امکان استقرار پلیس در تمامی معابر امکان پذیر نیست و لذا هوشمند سازی جاده ها از اولویت ها و بدیهات دنیای امروز است ، تصریح کرد : همواره باید به صورت علمی  با موضوعات برخورد کرد .

وی با اشاره به اینکه در راههای اصلی علی رغم افزایش سفر ها، خسارت ها جاده ای نیز کنترل می شود، افزود: در راه های فرعی به دلیل عدم تناسب زیر ساخت ها با افزایش تردد ها  شاهد افزایش حوادث هستیم باید علاوه بر اینکه جاده ها از یک نواختی خارج شود و استراحت گاه ها  نیز توسعه باید، در حاشیه راه ها نیز جاذبه ایجاد شود که این اقدامات در کاهش خستگی و خواب آلودگی رانندگان تاثیر بسزایی دارد.

براساس گزارش سایت پلیس، رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه تلاش در حوزه ایمنی در اولویت قرار دارد بر افزایش بودجه به منظور توسعه راه ها، تفکیک آزاد راه ها، تقویت کنترل ناوگان بار و مسافر تاکید کرد.

منبع: ایسنا

عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه علت اصلی تصادفات ماه گذشته

راه حل پلیس راهور برای کاهش ترافیک ناشی از تصادفات / الزام انتقال خودروهای خسارت دیده به سمت راست

ماجرای زخم زدن به خود و تیغ زدن به دیگران!/ راه مقابله با تصادف ساختگی چیست؟

تصادف مرگبار تانکر و اتوبوس در سنندج/ کشته شدن 13 نفر از هموطنان، کردستان را عزادار کرد

افزایش 14 درصدی تردد در نوروز 97/ نیمی از کشته شدگان تصادفات 21 تا 50 سال سن دارند

عوامل تصادف در سفرهای نوروزی چیست؟/ کاهش ۵ درصدی کشته شدگان تصادفات جاده‌ای نسبت به سال قبل

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی