پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تکنولوژی جدید کمپانی فورد (4)

نوآوری انقلابی فورد برای کارکنان خط تولید / پیوند انسان و ماشین

تا قبل از اینکه آینده ما انسان ها به طور کلی با ربات ها سر و کار داشته باشد, کمپانی فورد از یک تکنولوژی جدید در خط تولید خود استفاده کرده است که به نوعی پیوند انسان و ماشین خواهد بود. این تکنولوژی exoskeleton نام دارد و در اصل یک لباس هوشمند برای کارکنان فورد […]

ارشیا
چهارشنبه - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷

تا قبل از اینکه آینده ما انسان ها به طور کلی با ربات ها سر و کار داشته باشد, کمپانی فورد از یک تکنولوژی جدید در خط تولید خود استفاده کرده است که به نوعی پیوند انسان و ماشین خواهد بود. این تکنولوژی exoskeleton نام دارد و در اصل یک لباس هوشمند برای کارکنان فورد است که باعث کاهش حرکات تکراری و جلوگیری از خستگی و آسیب دیدن آنها می شود.

به گفته Bruce Hettle نایب رئیس کمپانی فورد: ساختن خودرو ها به صورت فیزیکی کار دشواری است. ما در مقابل پرسنلمان احساس مسئولیت می کنیم و برای کمترین آسیب در بدن آنها می کوشیم.

تکنولوژی جدید کمپانی فورد (3)

این تکنولوژی جدید حاصل همکاری کمپانی فورد با شرکت Ekso Bionics است. در این سیستم, لباس هایی که  EksoVest نام دارند, در بلند کردن ابزار سنگین مخصوصا به بالای سر به کارکنان کمک می کند تا فشار کمتری به آنها وارد شود و در بلند مدت از آسیب دیدگی جلوگیری کند. این سیستم در بلند کردن وزنه هایی بین 2 تا 6 کیلوگرم به کارکنان کمک خواهد کرد. هم چنین به گفته کارکنان کمپانی فورد, لباس های  EksoVest وزن زیادی هم ندارند و به راحتی قابل پوشیدن هستند.

تکنولوژی جدید کمپانی فورد (3)

به گفته  Nick Gotts از پرسنل خط تولید Flat Rock : هیچوقت نمی خواهم این لباس ها از من جدا شوند, مخصوصا برای کارهایی که باید بالای سر انجام بدهم. اکنون کمپانی فورد در 15 خط تولید خود در 7 کشور مختلف از این تکنولوژی استفاده می کند. استفاده از این تکنولوژی توسط فورد, نوید پیشرفت تکنولوژی هایی شبیه به سیستم exoskeleton را در آینده ای نزدیک می دهند. در دنیایی که همه چیز به سمت ماشینی شدن می رود, استفاده از این سیستم به جای ربات ها می تواند باعث تثبیت شغل پرسنل توسط کمپانی فورد شود.

تکنولوژی جدید کمپانی فورد (1)

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

اسپیکر های جدید پیرلی به شکل لاستیک های فرمول یک

نوآوری پیرلی در استفاده از تایر های هوشمند!

کانسپت جدید استون مارتین / خودرویی که پرواز می کند!

حضور خودروی مسابقه ای بدون سرنشین برای اولین بار در فستیوال سرعت گود وود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی