پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فورد موستانگ GTD

فورد موستانگ GTD / وقتی خیابان با پیست اشتباه گرفته می شود!

 فورد موستانگ همیشه یکی از محبوبترین ماسل کارهای دنیا بوده و خواهد بود و حالا جدیدترین عضو خانواده موستانگ، با عنوان GTD عرضه می شود که در حقیقت نسخه خیابانی خودروهای مسابقه ای GT3 به شمار می رود تا به جان پورشه 911 GT3 RS بیفتد.

سامیار راشد
جمعه - ۲۷ مرداد ۱۴۰۲

فورد قصد دارد GTD را در تعداد محدودی تولید کند. موستانگ GTD از تعلیق تطبیق پذیر و آیرودینامیک فعال بهره می برد که استفاده از آنها در مسابقات GT3 ممنوع است. قرار است که تولید جدیدترین عضو خانواده موستاتنگ از اواخر سال 2024 یا اوایل 2025 آغاز شود. نحوه خریداری و ثبت سفارش این فورد خاص، درست همانند فورد GT خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

شاید این فورد همچون بسیاری از سوپراسپرت ها موتور وسط نباشد اما قلب تپنده 8 سیلندر 5.2 لیتری آن می تواند بیش از 800 اسب بخار نیرو را تولید کند و این درحالیست که آمار دقیق قدرت و گشتاور آن اعلام نشده است. خط قرمز موتور بیش از 7500 دور در دقیقه بوده و از سیستم اگزوز تیتانیومی بهره می برد.

موستانگ GTD به گیربکس ترنس اکسل مجهز است بدین معنی که گیربکس در عقب قرار دارد تا بهترین تقسیم وزن و نزدیک به 50-50 بین اکسل جلو و عقب حاصل شود.

این گیربکس دو کلاچه دارای هشت سرعت می باشد. کنترل کشش متغیر در حالت «پیست» قدرت خورج موتور و سایر بخش های فنی را دستخوش تغییراتی قرار می دهد. علاوه بر این، فورد موستانگ GTD درست همانند خودروهای مسابقه ای از سیستم تعلیق پوش راد بهره می برد.

هدف فورد اینست که با موستانگ GTD بتواند رکورد زیر 7 ثانیه را در پیست نوربرگرینگ به ثبت برساند تا GTD را به سریعترین موستانگ تاریخ تبدیل کند. یکی از دلایل ثبت چنین زمان پایینی، وزن پایین بدنه نیز می باشد که به لطف استفاده گسترده از فیبرکربن میسر شده است. منحرف کننده هوای جلو، گلگیرها، کاپوت،رکاب جانبی، سقف، درب صندوق بار و دیفیوزر عقب همگی از فیبر کربن ساخته شده اند.

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی