پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هواپیما ای تی آر

تحویل ATR به ایران متوقف نمی شود

خرید و ورود هواپیماهای ATR نیازی به مجوز وزارت خزانه داری آمریکا ندارد و به گفته مسئولان برخلاف بوئینگ و ایرباس ادامه همکاری با ATR فقط مستلزم تامین منابع مالی و فاینانس است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛   با توجه به اینکه بیشتر پروازهای کشور در فاصله های کوتاه انجام می شود […]

هادی سیانکی
شنبه - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷

خرید و ورود هواپیماهای ATR نیازی به مجوز وزارت خزانه داری آمریکا ندارد و به گفته مسئولان برخلاف بوئینگ و ایرباس ادامه همکاری با ATR فقط مستلزم تامین منابع مالی و فاینانس است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

 

با توجه به اینکه بیشتر پروازهای کشور در فاصله های کوتاه انجام می شود هواپیماهای ATR خریداری شده کاربرد ویژه ای دارند. در هفته های گشذته 5 فروند دیگر از این نوع هواپیما به کشور وارد شد اما گفته شده بود که این شرکت برای ادامه همکگاری با ایران از وزارت خزانه داری آمریکا درخواست صدور مجوز کرده که با مخالفت(اوفک) همراه بوده و به نظر می رسید با توجه به قطع همکاری بوئینگ و ایرباس پرونده خرید هواپیماها که پس از برجام کلید خورده بود بسته خواهد شد.

اما در روزهای اخیر این خبر شنیده شد که تحویل ATR به ایران متوقف نمی شود و برای ادامه همکاری و ورود هواپیماهای شرکت ATR نیازی به اخذ مجوز نیست که این می تواند خبر خوبی باشد برای روند نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور که بسیار مهم است.

اما از طرفی خرید همین هواپیماهای ATR هم نیازمند فاینانس و تامین منابع مالی است موضوعی که به نظر یک چالش عمیق برای بهبود وضعیت ناوگان هوایی کشور به مشار می رود.

در این رابطه محدودیتی در تحویل ATR ها به ایران وجود ندارد، افزود: تحویل این نوع هواپیماها منوط به تامین فاینانس آن ها است.

 

وی با تاکید بر اینکه شرکت ATR برای معامله با ایران نیازی به مجوز آمریکا ندارد، تصریح کرد: حتی با آغاز دور جدید تحریم ها نیز ATR ها به ایران تحویل خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در پاسخ به این سوال که امکان تحویل هواپیماهای دور برد نیز به ایران وجود دارد، گفت: هواپیماهای دور برد ایرباس و بوئینگ هستند که امیدی به تحویل آن ها در دور جدید تحریم ها وجود ندارد.

رضایی ادامه داد: رایزنی با شرکت ATR و تامین فاینانس آن می تواند روند نوسازی ناوگان هوایی را تسریع کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، همچنین از رایزنی با وزیر راه و شهرسازی و معاونان این وزارتخانه برای اتخاذ تدابیری برای بی اثر کردن تحریم ها در حوزه های هوایی، جاده ای، ریلی و دریایی خبر داد.

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی