پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید خودرو-خط تولید جک S5

خصوصی سازی واقعی خودروسازان در دستور کار وزارت صنمت/ تعیین دستوری قیمت بلای صنعت خودرو است

به عقیده منصور معظمی، رئیس سازمان توسعه تجارت (ایدرو) و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، ریشه تمامی مشکلات به ویژه چالش بین قطعه سازان و خودروسازان ، تعیین دستوری قیمت است. رشد قیمت نهاده های تولیدی و موافقت نکردن شورای رقابت با افزایش قیمت، بر صنعت خودرو تاثیر قابل ملاحظه ای گذاشته است. در همین […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

به عقیده منصور معظمی، رئیس سازمان توسعه تجارت (ایدرو) و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، ریشه تمامی مشکلات به ویژه چالش بین قطعه سازان و خودروسازان ، تعیین دستوری قیمت است.

رشد قیمت نهاده های تولیدی و موافقت نکردن شورای رقابت با افزایش قیمت، بر صنعت خودرو تاثیر قابل ملاحظه ای گذاشته است. در همین خصوص دکتر منصور معظمی، معاون وزیر صنعت و رئیس ایدرو گفت: شرایط کنونی صنعت و بازار خودرو کمی التهاب دارد که البته نسبت به هفته های اخیر شرایط بهتر شده است ولذا در چنین شرایطی هرگونه اظهارنظری ممکن است موجب التهاب مجدد شود.

وی عنوان کرد: ریشه تمامی مشکلات به ویژه چالش بین قطعه سازان و خودروسازان، تعیین دستوری قیمت است.
معظمی با بیان اینکه قیمت بایستی در بازار تعیین گردد، خاطر نشان کرد: راه حل اصلی منطقی کردن قیمت است. در چنین شرایطی فعالیت خودروسازان و قطعه سازان رقابتی و اقتصادی خواهد شد.

وی خصوصی سازی واقعی در صنعت خودروسازی را یکی از اصلی ترین ضروریات عنوان و تصریح کرد: بایستی هرچه سریعتر خصوصی سازی واقعی در دستور کار قرار گیرد.باید صنعت خودرو به معنای واقعی خصوصی شود.

معظمی در ادامه افزود: انچه که در حال حاضر شاهد ان هستیم خصوصی سازی نیست و باید تصمیم جدی در این زمینه گرفته شود. البته شرایط انهم باید فراهم گردد.
معاون وزیر صنعت در پاسخ به این سوال که خصوصی سازی واقعی چه زمانی رخ خواهد داد، گفت: این موضوع جزء برنامه های اصلی وزارت صنعت است و ما هم مثل شما منتظر اجرای آن هستیم.

منبع: اقتصاد خودرو

 

مشکل تامین قطعات تا ماه آینده رفع می شود

ایران خودرو فارس، 1500 دستگاه پژو پارس ناقص را تکمیل و روانه بازار می کند

نقدینگی برای تولید یا به کام دلالان؟ / نگاهی به مزایای پیش خرید خودرو از تولید کنندگان

در خرداد ماه امسال تولید کدام خودروهای سواری متوقف شده است؟

چرخ تولید خودرو پنچر شد!/ واردات مواد اولیه مشکل جدید صنعت قطعه سازی

اندر احوالات تولید خودروهای تجاری/ غول تحریم مانع رشد تولید خودرو در نیمه دوم سال خواهد شد؟

ماشین تولید خودرو مسیرش را به سمت سرازیری کج کرد/ کاهش 19.6 درصدی تولید خودرو در خرداد 97

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی