پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فورد ماستنگ مسابقه ای (3)

ماستنگ 2019 برای مسابقات نسکار آماده می شود

هفته گذشته برای کمپانی فورد هفته خاصی بود. نمونه ماستنگ اکنون به عدد 10 میلیون در تولید خود رسید و نمونه کانورتیبل سفید رنگ به یاد بود اولین ماستنگ در سال 1964 تولید شد. اما این پایان ماجرا نیست. اکنون تیم Ford Performance یک نمونه ماستنگ مسابقه ای را برای مسابقات Cup Car نسکار آماده […]

ارشیا
یکشنبه - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

هفته گذشته برای کمپانی فورد هفته خاصی بود. نمونه ماستنگ اکنون به عدد 10 میلیون در تولید خود رسید و نمونه کانورتیبل سفید رنگ به یاد بود اولین ماستنگ در سال 1964 تولید شد. اما این پایان ماجرا نیست. اکنون تیم Ford Performance یک نمونه ماستنگ مسابقه ای را برای مسابقات Cup Car نسکار آماده کرده است. بدین ترتیب اولین ماستنگ مسابقه ای تاریخ این مسابقات در تاریخ 17 فوریه سال آینده در مسابقات حاضر خواهد شد.

فورد ماستنگ مسابقه ای (2)

این خودرو جانشین نمونه فیوژن خواهد شد. طراحان تیم فورد با هدف درخشش نمونه ماستنگ در پیست همانند خیابان, این نمونه مسابقه ای را طراحی کردند. طراحی کلی بدنه بر پایه نمونه شهری فورد ماستنگ طراحی شده است اما جلوپنجره و چراغ ها طراحی متفاوتی دارند. طراحی کلی این نمونه بر پایه شلبی GT 350 انجام گرفته است. به گفته Mark Rushbrook از تیم فورد پرفورمنس: از زمانی که ماستنگ مسابقه ای ما رونمایی شده است, چیزی به جز بازخورد مثبت دریافت نکردیم. این اولین نمونه ماستنگ در تاریخ سری مسابقات Cup Car است.

فورد ماستنگ مسابقه ای (4)

اما این خودرو از سال 2011 در سری مسابقات  Xfinity حضور داشته است و به جز یک فصل در تمامی فصل ها عنوان قهرمانی را کسب کرده است. مسابقات سال آینده بسیار جذاب خواهد بود زیرا ماستنگ تیم فورد پرفورمنس باید با شورولت کامارو ZLR درسری مسابقات Monster Energy NASCAR Cup Series  به رقابت بپردازد. علاوه بر این تویوتا سوپرا تیم تویوتا هم دیگر تازه کار مسابقات سال آینده خواهد بود.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی