پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فاصله خودرو

چگونگی محاسبه فاصله طولی لازم با خودروی جلویی

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ به تشریح نحوه محاسبه فاصله طولی لازم با خودرو جلویی پرداخت. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ سرگرد مصطفی زینی‌وند مقدم رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره میزان فاصله طولی از خودروی جلویی اظهار داشت: فقدان رعایت فاصله طولی یکی از […]

هادی سیانکی
سه شنبه - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ به تشریح نحوه محاسبه فاصله طولی لازم با خودرو جلویی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

سرگرد مصطفی زینی‌وند مقدم رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره میزان فاصله طولی از خودروی جلویی اظهار داشت: فقدان رعایت فاصله طولی یکی از دلایل اصلی بسیاری از تصادفات وسایل نقلیه است که نقض ماده 173 آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی نیز محسوب می‌شود.

زینی‌وند مقدم به تشریح دو روش درباره نحوه تعیین فاصله طولی با خودروی جلویی پرداخت و گفت: در روش اول باید 2 ثانیه فاصله زمانی از وسیله نقلیه جلویی داشته باشید. برای این کار یک شاخص ثابت مانند تیر برق را در نظر بگیرید، هر موقع وسیله جلویی از مقابل آن عبور کرد، شروع به شمردن کنید؛ یک‌هزار و یک – یک‌هزار و دو. بعد از اتمام این شمارش باید به شاخص برسید. اگر زودتر رسیدید؛ یعنی فاصله شما با وسیله جلویی کافی نیست و به آن نزدیک هستید.

وی روش دوم را این‌گونه تشریح کرد: به ازای هر 10 کیلومتر سرعت بر ساعت، 6 متر از وسیله نقلیه جلویی فاصله بگیرید؛ یعنی اگر سرعت وسیله نقلیه شما 100 کیلومتر بر ساعت بود، فاصله 60 متری را رعایت کنید. نکته قایل توجه این است که در زمان بارندگی و لغزندگی راه، زمان 2 ثانیه به 3 ثانیه افزایش می‌یابد.

برنامه پلیس راهور برای کنترل ترافیک هنگام قطعی برق

راه حل پلیس راهور برای کاهش ترافیک ناشی از تصادفات / الزام انتقال خودروهای خسارت دیده به سمت راست

طرح برخورد با خودروهای دودزا در دستور کار پلیس راهور

گزارشی از عملکرد پلیس راهور در چند ماه اخیر

درصد مجاز شیشه دودی از نظر پلیس راهور

پلیس راهور :از تردد در خیابان های اطراف مجلس خودداری کنید

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی