پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تصادفات رانندگی

کاهش تلفات جاده ای با گران کردن قیمت بنزین!

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای کاهش تلفات جاده ای برنامه ای تدوین کرده ایم که نیازمند اعتبار 280 هزار میلیارد تومانی بوده که البته پیشنهاد ما برای تامین آن از محل افزایش قیمت بنزین است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ مهرداد تقی زاده با اشاره به تهیه نقشه راه برای کاهش […]

هادی سیانکی
چهارشنبه - ۲۴ مرداد ۱۳۹۷

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای کاهش تلفات جاده ای برنامه ای تدوین کرده ایم که نیازمند اعتبار 280 هزار میلیارد تومانی بوده که البته پیشنهاد ما برای تامین آن از محل افزایش قیمت بنزین است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

مهرداد تقی زاده با اشاره به تهیه نقشه راه برای کاهش تعداد تلفات ناشی از سوانح جاده‌ای، اظهار داشت: پیش بینی توقف روند نزولی تعداد کشته‌های ناشی از سوانح جاده‌ای وجود داشت اما سال گذشته و امسال شاهد افزایش تعداد تلفات بوده‌ایم به طوری که سال گذشته 5/1 درصد و امسال تا کنون 5 درصد نسبت به مدت مشابه دوره‌های قبل به میزان تعداد کشته‌ها اضافه شده است.

وی افزود: برای کاهش تعداد تلفات سوانح جاده‌ای از 16 هزار کشته به 9 هزار کشته در 10 سال،‌ برنامه‌هایی تدوین کرده‌ایم که تحقق آن به اعتبارات 280 هزار میلیارد تومانی نیاز دارد.

تقی زاده در پاسخ به این سوال که چه ابزاری در اختیار دارید تا خودرو سازان را ملزم به ارتقای کیفیت محصولات خود کنند، ادامه داد: مدیر امور خودرویی وزارت صنعت در کمیسیون ایمنی راه‌ها حضور دارد و از سازمان‌های دیگر هم نمایندگانی حضور دارند و در صورت تصویب موضوعی دراین کمیسیون،‌ تمام دستگاه‌ها ملزم به رعایت آن هستند.

وی افزود: چنانکه اخیرا در این کمیسیون افزایش تعداد استانداردهای تولید خودرو را افزایش دادیم و به تصویب رساندیم که استانداردهای خودرو باید به 85 مورد برسد که در حال حاضر هم رعایت این استانداردها در حال انجام است.

تقی زاده تاکید کرد: پیشنهاد ما برای تامین منابع مورد نظر از محل افزایش قیمت بنزین است. اگر دولت نتوانست 280 هزار میلیارد تومان را تامین کند از ما انتظار کاهش تعداد تلفات ناشی از سوانح جاده‌ای را نداشته باشد.

 

((نه)) مجلس به افزایش قیمت بنزین /قیمت حامل‌های انرژی ثابت می‌ماند

جو مجلس مخالف با افزایش قیمت بنزین / آیا بنزین نهایتا 10 درصد تغییر قیمت خواهد داشت؟

تبعات افزایش قیمت بنزین / دولت در تصمیمش تجدید نظر کند

شرایط ایران در موضوع بنزین همانند گذشته نیست / جلوگیری از افزایش قیمت و سهمیه بندی با کاهش مصرف

هر ۷۱ دقیقه یک نفر در جاده‌های ایران کشته می‌شود/ راه های کاهش تلفات جاده ای

کاهش 2/8 درصدی تلفات حوادث رانندگی در خردادماه سال جاری

۱.۳ درصد آمار کشته های حوادث رانندگی جهان مربوط به ایران است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی