پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

احمد نعمت بخش_دبیر انجمن خودروسازان ایران

انتقاد شدید انجمن خودروسازان از عملکرد شورای رقابت

دبیر انجمن خودروسازان ایران نسبت به عملکرد ضعیف شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو انتقاد کرد و خواستار دخالت دولت و تغییر رویه شد. وی پیش از این گفته بود رئیس شورای رقابت اگر نمی‌تواند به وظیفه‌اش در این زمینه عمل کند بهتر است استعفا دهد. دبیر انجمن خودروسازان ایران با انتقاد از عملکرد شورای […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

دبیر انجمن خودروسازان ایران نسبت به عملکرد ضعیف شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو انتقاد کرد و خواستار دخالت دولت و تغییر رویه شد. وی پیش از این گفته بود رئیس شورای رقابت اگر نمی‌تواند به وظیفه‌اش در این زمینه عمل کند بهتر است استعفا دهد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران با انتقاد از عملکرد شورای رقابت در برخورد با خودروسازان گفت :انجمن خودروسازان از روند تشکیل جلسات شورا و پاسخ گویی به تقاضای افزایش قیمت خودروسازان گلایه دارد این در حالی است دکتر شیوا رئیس شورای رقابت عنوان می کنند که دوره اعضای شورای رقابت تمام گردیده و تاکنون دستگاههای مختلف نمایندگان شان را معرفی نکرده اند.

احمد نعمت بخش افزود : انجمن خودروسازان همواره اعلام نموده که مخالف قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت است و باید اجازه داده شود که خودرو در حاشیه بازار به فروش برسد در واقع انجمن خودروسازان پیش بینی چنین وضعیت بوروکراسی را البته نه این شدت می نمود.

وی تصریح کرد : هر چند زمانی که اعضای این شورا کاملا مشخص بود جلسات شورای رقابت نیز به طور مرتب تشکیل نمی گردید و خودروسازان معمولا با شورای رقابت در این ارتباط مشکل داشتند متاسفانه شورای رقابت در مدت مسئولیت خود در خصوص قیمت گذاری خودرو همواره به بهانه ای جلسات را به تعویق انداخته است.

شورای رقابت با افزایش قیمت موافقت کرده

وی گفت : متاسفانه از 15 ماه قبل که شورای رقابت با 3 درصد افزایش قیمت خودرو موافقت کردند تا کنون هیچ اقدامی در خصوص درخواست افزایش قیمت خودروسازان انجام نداده است.

وی اظهار داشت : انجمن خودروسازان از دولت و وزیر صنعت ، معدن و تجارت گلایه دارد که چرا تاکنون با وجود درخواست انجمن خودروسازان دستور لغو انحصار از صنعت خودرو را در دستور کار شورای اقتصاد قرار نداده است.

وی گفت : امروز با توجه به نبود حاشیه بازار ، بهترین موقعیت است که دولت مصوبه انحصار از بازار خودرو را لغو نماید طبعا در این شرایط خودروسازان نیز از بوروکراسی شورای رقابت خلاص خواهند شد.

خودروسازان در حال زیان دهی هستند

دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به تاثیر شرایط کنونی بر روند سوددهی شرکتهای خودروساز اظهار داشت : متاسفانه روند سود دهی شرکتهای خودروساز ، وضعیت بسیار نگران کننده ای دارد و با توجه به افزایش هزینه خودروسازان ، شرکتها همچنان در حال زیان دهی هستند و هیچ کس پاسخ گوی این شرایط خودروسازان نیست.

نعمت بخش افزود : بر اساس قانون ، دولت باید به خودروسازان در چنین وضعیتی کمک زیان بپردازد این در حالی که دولت در شرایط بسیار سخت اقتصادی قرار دارد و طبعا امکان پرداخت چنین کمک زیانی را هم ندارد.

وی با اشاره به مخالفت رئیس شورای رقابت با در خواست افزایش قیمت خودرو ، گفت : اصلا دلایلی که وی مطرح می کنند دلایل منطقی نیست اگر شورای رقابت مسئول قیمت گذاری خودرو شده است افزایش قیمت خودرو چه ارتباطی به رکود بازار خودرو دارد بلکه باید به قیمت تمام شده خودرو برای خودروساز و بر اساس فرمول مصوب قیمت گذاری توجه کنند.

وی گفت : در کدام قانون آمده زمانی که رکود در بازار وجود دارد نباید شورای رقابت تشکیل جلسه دهد .

وی تصریح کرد : متاسفانه پشت صحبت های اخیر رئیس شورای رقابت هیچ منطقی وجود ندارد چرا باید با سرنوشت صنعتی که جزء صنایع پیشتاز است و تعدادی زیادی از صنایع را با خودش همراه نموده و افزایش تولید آن باعث رونق اقتصادی می شود این گونه رفتار شود.

کیفیت مهم تر از قیمت است

وی در خصوص تاثیر افزایش قیمت خودرو بر روند کنونی بازار خودرو گفت : قطعا مخالفت با افزایش قیمت خودرو با توجه به افزایش هزینه تولید خودرو و قطعات در کشور می تواند در کیفیت تولید قطعات و خودروها تاثیر گذار باشد این در حالی است که بسیاری از متقاضیان خودروهای داخلی انتقاد اصلی آنها از کیفیت خودروهای داخلی است و بسیاری از آنها حاضرند خودرویی را با درصدی کمی گران تر خریداری کنند اما از کیفیت مناسبی برخوردار باشد.

تعطیلی 48 روزه شورای رقابت و نارضایتی خودروسازان

افزایش 21 درصدی ارز مبادله ای و درخواست برای افزایش قیمت خودرو

تغییر فرمول قیمت گذاری خودرو در دست بررسی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی