پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاکسی -تاکسیرانی

چالش نوسازی ناوگان تاکسیرانی و استیصال رانندگان

نوسازی ناوگان تاکسیرانی از مقولاتی بود که قرار بود با قوت و سرعت صورت پذیرد اما مشکلات خودروسازان و افزایش نرخ ارز و همچنین مشکل تامین قطعه خودرو موجب شده تا روند کند شود و بدلیل عدم تحویل به موقع خودو به تاکسیرانی نوسازیی این ناوگان با مشکل روبرو شود و در این وضعیت رانندگان […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

نوسازی ناوگان تاکسیرانی از مقولاتی بود که قرار بود با قوت و سرعت صورت پذیرد اما مشکلات خودروسازان و افزایش نرخ ارز و همچنین مشکل تامین قطعه خودرو موجب شده تا روند کند شود و بدلیل عدم تحویل به موقع خودو به تاکسیرانی نوسازیی این ناوگان با مشکل روبرو شود و در این وضعیت رانندگان بیشتر از همه متضرر خواهند شد.

علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران با بیان اینکه از ابتدای امسال علیرغم تعهد خودروسازان به تأمین تاکسی‌های مورد نیاز سطح شهر بزر‌گ‌ترین مشکل این سازمان را تخصیص نیافتن خودروهای مورد نیاز دانست و گفت: در تهران مجموعاً از همه شرکت‌های خودروسازی 307 عدد خودرو برای ناوگان تاکسیرانی در نظر گرفته شد.

وی افزود: برنامه به این صورت بود که باید تا پایان شهریور 5 هزار خودرو به ناوگان خودروسازی افزوده شود ولی طمع خودروسازان در افزایش قیمت‌ها از وارد شدن خودرو به این ناوگان جلوگیری کرد.

قنادان با اشاره به اینکه 8 هزار و 100 نفر از رانندگانی که خودروی خود را اسقاط کرده‌اند ولی خودرو به آنان ارائه نمی‌شود،‌گفت: متأسفانه با تعلل در ارائه خودرو به رانندگانی که در انتظار آن با قیمتی از پیش تعیین شده بوده‌اند روز به روز قیمت خودروها افزایش یافت و این افراد با افزایش قیمت دلار باید مبالغ سنگینی پرداخت کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران ادامه داد: هر چه زمان بگذرد این رانندگان با مشکلات بیشتری در پرداخت هزینه‌ها مواجه می‌شوند و برخی از آنان با اعلام مبالغ جدید شاید دیگر نتوانند از پس هزینه‌های آن برآیند و خودروی خود را نوسازی کنند که این مورد منصفانه نیست.

وی افزود: ما در کمیسیون‌های دولت به صورت مداوم پیگیر امور رانندگانی که مشکل مواجه شده‌اند هستیم زیرا قشر تاکسیران، بخش حمل و نقل عمومی که جزو خدمات زیربنایی است را سرپا نگه داشته‌اند.

قنادان بیان داشت:‌آنطور که خودروسازها می‌گویند نمی‌توان تمامی مشکلات حوزه حمل و نقل را بر گردن آنان انداخت زیرا دولت نسبت به این خودروسازها تعهداتی داشته که به آن عمل نکرده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران ادامه داد: به هر مرجعی که برای رسیدگی وارد می‌شویم با استفاده از قوانینی که فقط به نفع خودشان است ما را مجبور به مراجعه به سازمان یا نهاد دیگری می‌کنند.

وی در پایان ادامه داد: بازنده این جریان‌ها رانندگانی هستند که تنها راه امرار معاش آنها از بین رفته است و وضعیت آنان روز به روز بدتر می‌شود.

تحویل خودرو چالش اصلی روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده

همکاری بانک پارسیان در طرح نوسازی تاکسی های فرسوده

چالش جدید طرح نوسازی تاکسی های فرسوده

آمادگی کامل سایپا در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور

نوسازی تاکسی های ون پس از وقفه 10 ساله

ون پارس خودرو در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران

برلیانس جایگزین مناسب برای ناوگان تاکسیرانی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی