پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

راه آهن-قطار

با دستور رئیس جمهورشرکت های حمل و نقل ریلی حق افزایش قیمت بیش از 10 درصد را ندارند

محمد رجبی رئیس انجمن حمل و نقل ریلی گفت: قیمت مناسب و کیفیت بالا در تعمیر و بازسازی واگن‌ها از مهمترین اقدامات شرکت تعمیرات واگن به شمار می‌رود. به ازای هر صد کیلومتر 3 هزار تومان دریافت می شود. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ مدیرعامل رجا با بیان اینکه قطارهای حومه‌ای به دلیل […]

هادی سیانکی
سه شنبه - ۳۰ مرداد ۱۳۹۷

محمد رجبی رئیس انجمن حمل و نقل ریلی گفت: قیمت مناسب و کیفیت بالا در تعمیر و بازسازی واگن‌ها از مهمترین اقدامات شرکت تعمیرات واگن به شمار می‌رود. به ازای هر صد کیلومتر 3 هزار تومان دریافت می شود.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

مدیرعامل رجا با بیان اینکه قطارهای حومه‌ای به دلیل تفاوت سطح قیمتی تعمیرات و هزینه نگهداری نسبت به هزینه بلیط تفاوت زیادی دارد افزود: این بخش نیازمند تخصیص یارانه از سوی دولت است که هم اکنون بخشی از هزینه‌ها را به صورت یارانه‌ای به شرکت رجا پرداخت می‌کند اما در این بخش نیازمند تخصیص یارانه بیشتری هستیم.

وی قیمت بلیط قطارهای حومه‌ای را بسیار پایین دانست و گفت: متاسفانه قیمت بلیط قطارهای حومه‌ای براساس قیمت‌های سال 94 محاسبه می‌شود این در حالی است هزینه عملیاتی کردن این قطارها در دو سال اخیر رشد 50 درصدی داشته است.

رجبی توضیح داد: هم اکنون برای هر صد کیلومتر تردد قطارهای حومه‌ای تنها 3 هزار توان دریافت می‌شد که این قیمت ها در برابر هزینه ها ناچیز است و قطارهای حومه‌ای عمدتا یک سر خالی تردد می‌کنند.

رئیس انجمن حمل و نقل ریلی در پاسخ به سوالی در مورد افزایش قیمت بلیط گفت: هزینه های جانبی قطارها از سال 94 رشد 37 درصدی داشته به همین منظور شرکت‌های حمل و نقل ریلی درخواست افزایش قیمتی 20 تا 30 درصدی را داشتند اما متاسفانه شرکت راه‌آهن تنها با افزایش 10 درصدی قیمت موافقت کرد.

رئیس انجمن حمل و نقل ریلی ادامه داد: به دستور رئیس جمهور هیچ یک از شرکت‌های حمل و نقل ریلی اجازه ندارد بیش از 10 درصد قیمت بلیط را افزایش دهند به همین منظور شرکت‌های حمل و نقلی عقب نشینی کردند.

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی