پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

British airways-ایرلاین اروپایی بریتیش ایرویز

British airways ،AirFrance و KLM چمدان خود را بستند/ 3 ایرلاین اروپایی از ابتدای مهر ماه از ایران می روند

3 شرکت هواپیمایی خارجی British airways ،Ai France و KLM اعلام کردند که به زودی پروازهای خود به ایران را متوقف خواهند کرد. این 3 ایرلاین اروپایی فعالیت خود در ایران را به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی متوقف کرده اند. روز پنج‌شنبه شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز (British airways) انگلستان، شرکت فرانسوی ایرفرانس (Air France) و […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۳ شهریور ۱۳۹۷

3 شرکت هواپیمایی خارجی British airways ،Ai France و KLM اعلام کردند که به زودی پروازهای خود به ایران را متوقف خواهند کرد. این 3 ایرلاین اروپایی فعالیت خود در ایران را به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی متوقف کرده اند.

روز پنج‌شنبه شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز (British airways) انگلستان، شرکت فرانسوی ایرفرانس (Air France) و شرکت هلندی کی ال ام (KLM) اعلام کردند که فعالیت و پروازهای خود را در ایران تحت تاثیر نداشتن صرفه و توجیه اقتصادی متوقف کرده و به حالت تعلیق درخواهند آورد.

شرکت بریتیش ایرویز ضمن عرض پوزش از آن دسته از مسافرینی که بلیت پرواز لندن – تهران را تهیه و خریداری کرده بودند، اعلام کرده است که این ایرلاین با سایر ایرلاین های فعال در ایران به منظور انتقال بلیت پرواز مذاکراتی را آغاز کرده است تا آنها بتوانند از ایرلاین‌های جایگزین برای سفر خود استفاده کنند؛ در غیر این صورت، آنها قادر خواهند بود پول بلیت خود را به طور کامل از بریتیش ایرویز بازپس بگیرند.

همچنین در بیانیه این شرکت آمده است که آخرین پرواز از لندن به تهران در روز ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) انجام خواهد شد و آخرین پرواز از تهران به مقصد لندن نیز روز بعد از آن یعنی ۲۳ سپتامبر صورت خواهد گرفت.

این شرکت توضیحات بیشتری در خصوص نداشتن صرفه و توجیه اقتصادی در پروازهای به مبدا یا مقصد ایران نداده است.

این در حالیست که دو شرکت هواپیمایی دیگر یعنی شرکت فرانسوی ایرفرانس و ایرلاین هلندی کی ال ام نیز اعلام کرده‌اند که پروازهای خود به ایران را به علت نداشتن توجیه اقتصادی به حالت تعلیق درخواهند آورد.

شرکت هواپیمایی کی ال ام هلند در توییتر خود پاسخ داده است که تمامی پروازهای این ایرلاین به تهران از تاریخ ۲۴ سپتامبر سال ۲۰۱۸ میلادی متوقف خواهد شد و بلیت مسافرانی که از این تاریخ به بعد قصد سفر داشته‌اند، به صورت رایگان به سایر ایرلاین‌های فعال در ایران منتقل خواهد شد. در غیر این صورت، آن‌ها می‌توانند تمامی پول خود را از کی ال ام باز پس بگیرند.

اما شرکت هواپیمایی لوفت هانزا (Lufthansa) آلمان برخلاف سه ایرلاین اروپایی دیگر، در واکنش به این موضوع اعلام کرده است که هنوز تصمیمی مبنی بر توقف پروازهایش به ایران نگرفته است و همچنان پروازهای شرکت لوفتانزا به مبدا و مقصد ایران به قوت خود جاری و برقرار است، اما در عین حال، درحال پردازش، رصد و بررسی دقیق مسائل مربوطه است.  

همه این تصمیمات در حالی اتفاق می‌افتد که اتحادیه اروپا علی‌رغم خروج رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا از توافق نامه هسته ای با ایران (برجام)، همواره تلاش کرده است که پایبندی خود را به این توافق ثابت کند و در همین راستا نیز از بسیاری از شرکت‌های اروپایی خواسته شده که به همکاری‌های خود با ایران ادامه دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز

پروازهای KLM هلند به مبدا یا مقصد تهران متوقف می شود

تحویل ATR به ایران متوقف نمی شود

تخصیص ارز به ایرلاین ها متوقف شد

شرکت امبرائر برزیل جایگزین بوئینگ و ایرباس می شود؟

با این 8 اشتباه پرواز خود را از دست می دهید/ نکاتی که باید برای سفر با هواپیما بدانید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی