پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قیمت خودرو

ادعای تلاطم بازار خودرو به دلیل نوسانات ارزی بی معناست / وزیر صنعت پاسخگوی گرانی ها باشد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: عامل اصلی تلاطم اخیر در بازار خودرو ضعف و ناتوانی مدیران خودروساز است. اگر ادعای خودروی ملی درست است بنابراین تلاطم در بازار خودرو با نوسانات ارزی بی‌معناست. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ محمد عزیزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۵ شهریور ۱۳۹۷

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: عامل اصلی تلاطم اخیر در بازار خودرو ضعف و ناتوانی مدیران خودروساز است. اگر ادعای خودروی ملی درست است بنابراین تلاطم در بازار خودرو با نوسانات ارزی بی‌معناست.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

محمد عزیزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به علت افزایش قیمت افسارگسیخته خودرو با وجود خودروهای داخل انبار که با دلار 3800 تومان پارسال ساخته شده‌اند، گفت: در یک کلمه می‌توان مهمترین عامل به‌وجود آمدن شرایط فعلی بازار خودرو را ناتوانی مدیران وزارت صنایع در کنترل بازار بیان کرد.

وی با انتقاد از رویه مسئولان وزارت صنعت در برخورد با وضعیت فعلی قیمت‌های خودرو و عدم پاسخگویی در شرایط فعلی گفت: شخص وزیر باید پاسخگوی وضعیت فعلی باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مورد ادعای خودروی ملی گفت: اگر صد در صد خودروهایی همچون سمند تولید داخل است، با افزایش و کاهش قیمت دلار  نباید بازار خودرو متلاطم شود، پس می‌توان نتیجه گرفت که همه خودروهای داخلی مونتاژ هستند، بنابراین جای سؤال دارد چگونه بعد از سالیان سال و تولید خودروهای یکسان نتوانسته‌اند این خودروهای مونتاژ را نیز از تلاطم بازار محافظت کنند.

عزیزی با بیان این‌که علی‌رغم این‌که عمده تلاطم‌های اخیر بازار مسکن ضعف و ناتوانی مدیریت در شرکت‌های خودروساز است، گفت: بخشی از گرانی‌ها نیز به‌جهت موج توهمی است و مردم می‌خواهند به‌وسیله خودرو درآمدشان را تبدیل به سرمایه کنند.

وی در مورد نقش مجلس در مقابله با این آشفته‌بازار گفت: ورود مجلس برای سؤال و استیضاح زمانبر است، اما دستگاه‌های نظارتی دیگر به‌صورت موازی می‌توانند دخالت کنند و هرچه سریعتر باید به بازار خودرو ورود کنند تا بازار به شرایط تعادلی برسد.

منبع: تسنیم

پراید به مرز 40 میلیون تومان رسید/ اختلاف قیمت شدید کارخانه تا بازار خودروهای داخلی!

بازار خودرو و چالش قیمت گذاری / آزاد سازی قیمت خودرو در شرایط فعلی مناسب است؟

تخصیص ارز 4200 تومانی به واردات قطعات خودرو / آیا اوضاع بازار خودرو بهبود می یابد؟

انحصار موجود در بازار خودرو ،مانع قیمت گذاری مناسب

حذف منطقی فساد و جمع شدن بساط شبکه‌ های مافیایی،بازار خودرو را سامان خواهد داد

سهم چین در بازار خودرو ایران افزایش می یابد

دلیل اختلاف قیمت 75 درصدی کارخانه تا بازار خودروهای داخلی چیست؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی