پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بلیت هواپیما

تخلف شرکت های هواپیمایی زیر ذره بین مجلس

 منصور مرادی نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش غیر منطقی نرخ بلیت هواپیما در ماه های اخیر، گفت: متاسفانه نرخ بلیت هواپیما برای مقصد تهران سنندج که در ماه های گذشته 150 هزار تومان بوده به 350 تومان افزایش یافته که این موضوع در سایر مسیرها نیز صدق می کند. به گزارش پایگاه […]

هادی سیانکی
سه شنبه - ۶ شهریور ۱۳۹۷

 منصور مرادی نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش غیر منطقی نرخ بلیت هواپیما در ماه های اخیر، گفت: متاسفانه نرخ بلیت هواپیما برای مقصد تهران سنندج که در ماه های گذشته 150 هزار تومان بوده به 350 تومان افزایش یافته که این موضوع در سایر مسیرها نیز صدق می کند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه گرانی بی ضابطه نرخ بلیت هواپیما علاوه بر تاثیرگذاری بر تقاضا بر صنعت گردشگری کشور نیز اثرات نامطلوبی داشته است، افزود: ادامه رویه فعلی از سوی ایرلاین ها هواپیماها را زمین گیر خواهد کرد، زیرا برای بسیاری از مردم دیگر استفاده از این وسیله  حمل و نقل به صرفه نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه در ماه های اخیر سایر شقوق حمل و نقل به نسبت حمل و نقل هوایی از استقبال بیشتری از سوی مسافران مواجه شده است، تصریح کرد: دولت به ویژه سازمان هواپیمایی باید با نظارت بیشتر روند افزایش نرخ بلیت را رصد کرده و با تخلفات برخورد کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به تصمیم سازمان هواپیمایی کشور مبنی بر ثابت نگه داشتن نرخ بلیت تا مهرماه، افزود: باید قبل از اظهارنظر در خصوص اثرگذاری این تصمیم بر وضعیت نرخ ها از کم و کیف مصوبه و قیمت های تعیین شده اطلاع حاصل کرد.

مرادی با بیان اینکه اگر باز هم نرخ بلیت هواپیما به صورت یکسان و جزیی کاهش یابد تاثیرگذاری بر وضعیت صنعت هوایی کشور نخواهد داشت، تصریح کرد: اگر ثابت نگه داشتن نرخ ها با کاهش جزیی همراه شده باشد تاثیر منفی آن مشهود خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در سفرهای خارجی نیز دولت باید با توجه به عوارض خروج از کشور نسبت به تعدیل نرخ بلیت هواپیما اقدام کند، گفت: بی توجهی به این مهم می تواند تاثیر بسیار منفی بر صنعت گردشگری کشور داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه افزایش 3 برابری قیمت بلیت هواپیما در ماه های اخیر سفرهای هوایی را به شدت کاهش داده است، افزود: دولت قبل از زمین گیر شدن صنعت هوایی در کشور باید تدابیر لازم را برای نرخ بلیت ها اتخاذ کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجلس با توجه به وظیفه نظارتی خود به موضوع گرانی بلیت هواپیما ورود خواهد داشت و با بررسی این مهم در کمیسیون عمران مجلس نتایج آن را به اطلاع مردم خواهد رساند.

منبع: خانه ملت

افزایش بی ضابطه قیمت بلیت هواپیما / قیمت شناور فقط به سود ایرلاین ها است

آزادسازی قیمت بلیت هواپیما در آینده نزدیک

نرخ جدید پروازهای داخلی تعیین شد/ هیچ ایرلاینی اجازه فروش بلیت با قیمت بالاتر را ندارد

تاخیر در پروازها بیش از نُرم جهانی است / تلاش برای تامین ناوگان هوایی با خرید و اجاره هواپیما

احتمال افزایش قیمت بلیت اتوبوس

غول پیکرترین هواپیمای جهان در چین ساخته می شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی