پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودرو_چینی_تولید خودرو

قانون جدید برای خودروسازان چینی

قانون جدید برای خودروسازان چینی وضع شده است که در صورت کاهش کیفیت باید هزینه های خدمات پس از فروش را افزایش دهند. مدیرکل صنایع فلزی سازمان حمایت با بیان اینکه نباید خودروساز داخلی رنگ و لعاب واردات به خود بگیرد، گفت: تنوع خودروهای چینی در مدل و تیپ‌های مختلف بسیار بالا است، اما خودروسازان […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۱ شهریور ۱۳۹۴

قانون جدید برای خودروسازان چینی وضع شده است که در صورت کاهش کیفیت باید هزینه های خدمات پس از فروش را افزایش دهند.

مدیرکل صنایع فلزی سازمان حمایت با بیان اینکه نباید خودروساز داخلی رنگ و لعاب واردات به خود بگیرد، گفت: تنوع خودروهای چینی در مدل و تیپ‌های مختلف بسیار بالا است، اما خودروسازان داخلی هنوز در مدل‌های ۳۰ سال پیش مانده‌اند. شهرام میرآخرلو با اشاره به اینکه در حال حاضر خودروهای چینی رقیبی برای محصولات داخلی شده‌اند، اظهار کرد: این روزها تنوع خودروهای چینی در مدل و تیپ‌های مختلف بسیار بالا است در حالی که تولید داخل هنوز نتوانسته در عرضه خودروهای به‌روز موفق عمل کند.

میرآخرلو با اشاره به برخی اظهارات مبنی‌بر نامرغوب بودن کالای چینی، گفت: براساس آیین‌نامه جدید ضوابط فروش و خدمات پس از فروش، خودروسازان چینی ملزم هستند تا یکسری از هزینه‌ها را پرداخت کنند، به‌نحوی که اگر آنها جنس و کالای نامرغوبی را به بازار عرضه کردند قطعا باید به‌صورت تصاعدی هزینه‌های خدمات پس از فروش را افزایش دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه قیمت تمام‌شده خودرو در ایران بالا است، اظهار کرد: خودروهای وارداتی از ابزار تعرفه‌ای «CKD» استفاده می‌کنند که این اقدام قیمت تمام‌شده آنها را نسبت به تولیدات داخلی پایین‌تر می‌آورد. میرآخرلو با اشاره به اینکه قیمت خودرو به قیمت تمام‌شده قطعات بستگی دارد، گفت: متاسفانه قطعه‌سازان ما عمق نداشته؛ بلکه بیشتر سطح و وسعت دارند، به همین خاطر در افزایش تولید با مشکلاتی همراه هستیم. البته همین امر باعث می‌شود در رقابت هم دچار مشکل شویم که باید برای این مشکل راهکار مناسبی اتخاذ شود تا شرایط تولید از این سخت‌تر نشود. وی در مورد اصلاح قراردادهای خودروسازان با خریداران هم گفت: این امر در کمیسیون امور زیربنایی دولت در حال بررسی است.

تسنیم

مدیا موتوز از ام جی GS رونمایی کرد. + قیمت

دنیا به کام خودروسازان چینی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی