پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید خودرو_ خط تولید_ تولید پژو 206

چشم امید بازار خودرو به تکمیل و عرضه خودروهای ناقص!

در حالیکه بازار خودرو روزهای آشفته ای را سپری می کند به نظر می رسد با تامین قطعات خودرو و تکمیل خودروهای ناقص انبار شده و روانه شدن آنها به بازار قیمت ها کمی واقعی شوند. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ پس از آغاز تحریم های یکجانبه علیه صنعت خودرو ایران از سوی […]

هادی سیانکی
یکشنبه - ۱۱ شهریور ۱۳۹۷

در حالیکه بازار خودرو روزهای آشفته ای را سپری می کند به نظر می رسد با تامین قطعات خودرو و تکمیل خودروهای ناقص انبار شده و روانه شدن آنها به بازار قیمت ها کمی واقعی شوند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

پس از آغاز تحریم های یکجانبه علیه صنعت خودرو ایران از سوی شرکت های مختلف اروپایی و عدم همکاری با خودروسازان و همچنین نوسانات نرخ ارز صنعت خودرو با چالش بزرگی روبرو شد و در نتیجه قیمت خودرو در بازار بطور افسارگسیخته ای افزایش یافت.

سرعت تولید خودرو در شرکت ها خودرو ساز به دلیل عدم تامین قطعات و مواد اولیه به شدت کاهش یافت و پس از مدتی تولید ناقص انجام می شد و در پارکینگ ها انبار می شد.

برخی آمار ها از انبارشدن 70 هزار خودروی ناقص تولید شده توسط شرکت های خودروساز خبر می دهد که رقم قابل توجهی است و با ورود این حجم از خودرو به بازار قطعا قیمت در بازار به شدت کاهش خواهد یافت.

اما نکته حائز اهمیت اینکه برای ترخیص قطعات و مواد اولیه قطعه سازان باید مابه التفاوت ارزی پرداخت می کردند که با تصمیم هیئت دولت در معافیت از این اقدام به نظر می رسد ترخیص قطعه در گمرک سرعت بیشتری بگیرد و با این تفاسیر می توان امیدوار بود روند تولید خودرو بهبود یابد.

در همین راستا محمدرضا نجفی رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور منش اظهار داشت: در ماه های گذشته نزدیک به 70 هزار خودروی تولید شده ناقص در خودروسازی ها مانده که عمده قطعات مورد نیاز آنها در گمرک منتظر ترخیص است.

به گفته این مقام صنفی، مجموعه قواعد و مقرراتی که وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی تدوین کردند، دست و پای گمرک را در این موضوع بسته و نمی توان گمرک را مقصر این موضوع قلمداد کرد.

وی یادآور شد: بخشنامه چند هفته پیش هیات وزیران در دریافت ما به التفاوت نرخ ارز کالاهای وارد شده به گمرک با نرخ 4200 تومانی که فقط 20 روز طول کشید تا دوباره شرایط به حالت اولیه بازگردد، نیز در آشفتگی بازار تاثیرگذار بود.

نجفی منش بیان داشت: این در حالی است که مطابق بند دوم قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، هر تصمیمی که بر فعالیت بخش خصوصی تاثیرگذار است باید با مشورت فعالان اقتصادی اتخاذ شود.

وی افزود: با گذشت چند هفته، اکنون بخشی از مشکلات حل شده و خودروسازان موفق به ترخیص برخی قطعات مورد نیاز شدند که می توان 20 هزار دستگاه خودرو را تکمیل و تجاری سازی کرد.

حالا باید منتظر ماند و دید آیا با این اقدامات بازار خودرو از تلاطم خواهد افتاد و روزهای باثباتی را خواهد داشت و یا سودجویان و دلالان باز هم بر طبل نابه سامانی بازار و افزایش قیمت ها خواهند کوبید.

نویسنده: هادی سیانکی

چرخه تولید خودرو به حالت طبیعی باز می گردد؟

همکاری ایدرو با یک شرکت استرالیایی برای تولید خودرو و موتور سیکلت برقی

خط و نشان استاندارد برای خودروسازان ؛ توقف تولید خودروهای نا ایمن از ابتدای دی ماه

جزئیات بسته حمایت از تولید خودرو

بررسی نابه سامانی بازار خودرو در جلسه مشترک مجلس و دولت

ادعای تلاطم بازار خودرو به دلیل نوسانات ارزی بی معناست / وزیر صنعت پاسخگوی گرانی ها باشد

پراید به مرز 40 میلیون تومان رسید/ اختلاف قیمت شدید کارخانه تا بازار خودروهای داخلی!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی