پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هواپیما-ترکیش ایر

اعلام آمادگی چند ایرلاین اروپایی برای پوشش تقاضای سفر مسافران ایرانی

آرش خدایی قائم مقام سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هرچند 3 ایرلاین خارجی برنامه لغو پروازهای خود به ایران را اعلام کرده اند، اما چند شرکت اروپایی برای پوشش تقاضای سفر مسافران ایرانی اعلام آمادگی کرده اند که این پیشنهاد در سازمان هواپیمایی در دست بررسی و مذاکره است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ وی […]

هادی سیانکی
سه شنبه - ۱۳ شهریور ۱۳۹۷

آرش خدایی قائم مقام سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هرچند 3 ایرلاین خارجی برنامه لغو پروازهای خود به ایران را اعلام کرده اند، اما چند شرکت اروپایی برای پوشش تقاضای سفر مسافران ایرانی اعلام آمادگی کرده اند که این پیشنهاد در سازمان هواپیمایی در دست بررسی و مذاکره است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

وی با اعلام این مطلب گفت: صنعت حمل ونقل هوایی ایرانی ظرفیت های زیادی دارد که با خروج برخی از شرکت های هوایی از آن، مشکلی برای مسافران در مسیرهای بین المللی به وجود نمی آید.

این مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: هرچند برخی از شرکت های هوایی به دلایل تجاری اعلام کرده اند که پروازهای خود را به ایران لغو می کنند، اما جذابیت بازار ایران سب شده بسیاری از شرکت های هوایی از جمله اروپایی برای حضور در این بازار علاقمند شوند.

وی تاکید کرد که سازمان هواپیمایی کشوری سیاست های حاکمیتی خود را در این بخش براساس منافع مسافران و شرکت های ایرانی در نظر می گیرد.

«اگر شرکتی پروازهای خود را به ایران کاهش و یا قطع کند بلافاصله شرکت های ایرانی می توانند این ظرفیت را پرکنند.»

خدایی یادآورشد: قطع چند پرواز چارتری و فصلی توسط برخی از شرکت های هوایی برای ما آنچنان ارزش اقتصادی ندارد؛ شرکت های خارجی فقط می توانند طبق توافق نامه موجود، پروازهای خود را به ایران انجام دهند.

وی، ظرفیت ارائه خدمات هوایی به مسافران در مسیرهای بین المللی و داخلی را بسیار بیشتر از وضعیت موجود دانست و گفت: اکنون هیچ کمبودی در بازار نداریم.

قائم مقام سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان ساخت: اگر تقاضای مسافری زیاد باشد و شرکت های هوایی نتوانند پاسخگو باشند، با ورود دیگر شرکت های فعال در صنعت حمل ونقل هوایی، یک بازار رقابتی در کشور ایجاد می شود و این به نفع مسافران ایرانی خواهد بود.

به گفته خدایی، با توجه به موقعیت ممتاز منطقه ای ایران، سازمان هواپیمایی کشوری همواره از افزایش مقاصد بین المللی برای تسهیل تردد مسافران ایرانی حمایت می کند.
«در توسعه صنعت حمل ونقل هوایی ایران این رویکرد اولویت نخست ماست.»

براساس این گزارش در یک ماهه اخیر سه شرکت هواپیمایی اروپایی اعلام کردند به دلایل اقتصادی از اول مهرماه امسال پروازهای خود را به ایران قطع می کنند.

هواپیمایی «بریتیش ایرویز» در اطلاعیه ای اعلام کرد که پروازهای مسیر لندن – تهران از نظر تجاری توجیه اقتصادی ندارد و از مهرماه متوقف می شود.

شرکت هواپیمایی «کی.ال.ام» هلند نیز تیرماه امسال اعلام کرد که به دلایل تجاری تصمیم گرفته است پروازهای مستقیم به ایران را از مهرماه متوقف کند.

شرکت ایرفرانس، هواپیمایی ملی فرانسه نیز اعلام کرد به دلایل اقتصادی از ۱۸ سپتامبر (۲۷ شهریور) پروازهایش به ایران متوقف می‌شود.

با این حال، دو شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا آلمان و اتریش ایر نیز اعلام کرده اند که «تا اطلاع ثانوی» به پروازهای خود به ایران ادامه می دهند.

شرکت های هواپیمایی ترکیه نیز پس از اعلام توقف فعالیت شرکت های اروپایی در ایران، آمادگی خود را برای ارائه خدمات حمل و نقل هوایی به مسافران کشورمان اعلام کردند.

2 شرکت «پگاسوس» و «ترکیش ایر» ترکیه که به مقصد تهران و شهرهای اروپایی و آمریکایی پروازهای منظمی دارند، اعلام کرده اند که توانایی پوشش تقاضای سفر مسافران ایرانی در پی خروج شرکت های اروپایی را دارند.

British airways ،AirFrance و KLM چمدان خود را بستند/ 3 ایرلاین اروپایی از ابتدای مهر ماه از ایران می روند

پشت پرده تداوم نا به سامانی پروازهای داخلی / افزایش قیمت ها غیر منطقی است

قیمت جدید پرواز های داخلی اعلام شد+جدول

نرخ جدید پروازهای داخلی تعیین شد/ هیچ ایرلاینی اجازه فروش بلیت با قیمت بالاتر را ندارد

تاخیر در پروازها بیش از نُرم جهانی است / تلاش برای تامین ناوگان هوایی با خرید و اجاره هواپیما

با این 8 اشتباه پرواز خود را از دست می دهید/ نکاتی که باید برای سفر با هواپیما بدانید

کانسپت جدید استون مارتین / خودرویی که پرواز می کند!

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی