تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو با تامین نقدینگی و حمایت از قطعه سازان

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است با تامین نقدینگی و حمایت از قطعه سازان تولید خودرو دو خودروساز بزرگ را به یک میلیون و 200 هزار دستگاه رساند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص عرضه خودروبه بازار توسط خودروسازان داخلی، اظهار داشت: خودرو در طی یک روز تولید نمی‌شود بلکه براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفت از چندماه گذشته تولید می‌شود، برخی از قطعلات مورد نیاز خودروسازان وارداتی هستند که مشکلات گمرکی و ارزی داشتند.

وی با بیان اینکه سایپا حدود 50 هزار و ایران‌خودرو حداقل 25 هزار خودرو آماده عرضه داشتند که به دلیل کمبود قطعاتی کوچک در انبارها مانده بودند، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط رئیس کممیسیون صنایع و معادن قطعات مورد نیاز این تعداد خودرو از گمرک ترخیص شد تا هرچه سریع‌تر به منظور کاهش تنش موجود به بازار عرضه شوند.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه 25 هزار خودرو توسط ایران‌خودرو به بازار عرضه می‌شود، ادامه داد: اگر قطعه‌سازان را حمایت و نقدینگی آنها را تامین کنیم می‌توانیم تولید دو خودروساز بزرگ کشور را به میزان یک میلیون و 200 هزار خودرو افزایش دهیم.

قاضی پور با تاکید بر اینکه قطعات مورد نیاز خودروهای انبار شده در پارکینگ خودروسازان اساسی نبود، عنوان کرد: به صورت مثال به دلیل کمبود قطعاتی مانند شیشه ‌بالابر خودروهای تولیدی به بازار عرضه نمی‌شد.

گزارش خودرو

وی در خصوص شائبه عدم کمبود قطعه بهانه خودروسازان برای عدم تزریق خودروهای تولیدی به بازار بوده است، گفت: چنین موضوعی وجود داشته و باید بررسی شود، به صورت مثال تولید چندین هزار خودرو به دلیل نبود سنسور ایربگ تکمیل نشده بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 25هزار خودرو با قیمت قدیم طی روزهای آتی توسط ایران‌خودرو به بازار عرضه می‌شود، تصریح کرد: خودروهایی که به بازار عرضه ‌می‌شود محصولاتی هستند که در انبارها وجود دارند و باید هرچه سریع‌تر عرضه شوند.

قاضی‌پور در پایان با تاکید بر اینکه قطعه‌سازان داخلی می‌توانند قطعه مورد نیاز خودروسازان را به شرط خرید نقدی با قیمت تعیین شده توسط سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده تولید کند، در پایان خاطرنشان کرد: بانک مرکزی باید تسهیلات را با سود کم به منظور خرید قطعه و پرداخت مطالبات قطعه‌سازان در اختیار ایران‌خودر و سایپا قرار دهد.

چرخه تولید خودرو به حالت طبیعی باز می گردد؟

جزئیات بسته حمایت از تولید خودرو

نگاهی به دلایل کاهش تولید خودرو در کشور/ وقتی قطعه به اندازه کافی نداریم!

چرخ تولید خودرو پنچر شد!/ واردات مواد اولیه مشکل جدید صنعت قطعه سازی

اندر احوالات تولید خودروهای تجاری/ غول تحریم مانع رشد تولید خودرو در نیمه دوم سال خواهد شد؟

چشم امید بازار خودرو به تکمیل و عرضه خودروهای ناقص!

ایساکو تعمیرگاه تخصصی بهنام آمیکو مدیران خودرو کرمان موتور>

اتو خسروانی

نظر شما !!