پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فرودگاه_مهرآباد

59 فرودگاه کشور زیان ده هستند/ بی رغبتی مسافران برای سفر هوایی

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تنها 5 فرودگاه کشور سودده هستند و با بالا رفتن قیمت بلیت هواپیما تعداد ماسفران کاهش چشمگیری داشته است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ سید احسن علوی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح شرکت فرودگاه ها برای واگذاری فرودگاه های غیر […]

هادی سیانکی
یکشنبه - ۱۸ شهریور ۱۳۹۷

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تنها 5 فرودگاه کشور سودده هستند و با بالا رفتن قیمت بلیت هواپیما تعداد ماسفران کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

سید احسن علوی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح شرکت فرودگاه ها برای واگذاری فرودگاه های غیر اقتصادی و غیربازده به استانداری ها و شهرداری ها، گفت: متأسفانه در شرایط کنونی از 64 فرودگاه در کشور تنها حدود 5 فرودگاه، سوددهی و بازده اقتصادی دارند و مابقی با مشکلات اقتصادی رو به رو هستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی ناوگان هواپیمایی کشور دچار فرسودگی بوده و بخش اعظمی از هواپیماها به دلیل بالا بودن عمرشان از رده خارج شده اند و در این شرایط قطعا ایرلاین‌ها و فرودگاه ها با مشکلات بسیاری برای جابه جایی مسافر رو به رو هستند.
وی افزود: از طرف دیگر با توجه به افزایش چشمگیر قیمت بلیط هواپیما، مسافران دیگر رغبتی به مسافرت های هوایی ندارند و کاهش چشمگیر مسافران در ترمینال ها کاملا مشهود است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: بحث مدیریت فرودگاه ها یک مقوله حاکمیتی بوده و نمی توان آن را به بخش های دیگر از جمله استانداری و شهرداری ها واگذار کرد، از این رو به نظر می رسد که ایده واگذاری فرودگاه های غیراقتصادی به برخی بخش ها و نهادها، ناپخته و غیر کارشناسی باشد.
وی با اعلام اینکه سازمان هواپیمایی توان حمایت و پشتیبانی از فرودگاه های کشور را ندارد، افزود: به نظر من در شرایط کنونی با توجه به اینکه اغلب فرودگاه های کشور با مشکلات اقتصادی روبه رو هستند، می توان از نهادهایی مانند استانداری و شهرداری برای حمایت های مالی و همچنین به کارگیری ظرفیت ها برای نگهداری از فرودگاه ها استفاده کرد، اما نمی توان این مناطق را نهادهای محلی مانند استانداری واگذار کرد.

منبع: خانه ملت

ورود 5 فروند هواپیما ATR جدید به فرودگاه مهرآباد

بهترین و بدترین فرودگاه های جهان را بشناسید

جزییات بسته شدن باند فرودگاه مهرآباد

پروازهای KLM هلند به مبدا یا مقصد تهران متوقف می شود

ایمن ترین ایرلاین های جهان را بشناسید/ 2017 ایمن ترین سال تاریخ هواپیمایی

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی