پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بسته شدن باند فرودگاه مهرآباد

جزییات بسته شدن باند فرودگاه مهرآباد

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با اشاره به بسته شدن باند این فرودگاه در پی خروج ایرباس ۳۲۰ هواپیمایی اترک از باند گفت: بسته شدن باند فرودگاه مهرآباد دو ساعت و ۲۳ دقیقه به طول انجامید و ۱۴ پرواز خروجی و ۴۳ پرواز ورودی این فرودگاه انجام نشدند. مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با اشاره به بسته […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با اشاره به بسته شدن باند این فرودگاه در پی خروج ایرباس ۳۲۰ هواپیمایی اترک از باند گفت: بسته شدن باند فرودگاه مهرآباد دو ساعت و ۲۳ دقیقه به طول انجامید و ۱۴ پرواز خروجی و ۴۳ پرواز ورودی این فرودگاه انجام نشدند.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با اشاره به بسته شدن باند این فرودگاه در پی خروج ایرباس ۳۲۰ هواپیمایی اترک از باند گفت: بسته شدن باند فرودگاه مهرآباد دو ساعت و ۲۳ دقیقه به طول انجامید و ۱۴ پرواز خروجی و ۴۳ پرواز ورودی این فرودگاه انجام نشدند که در این سانحه جای خالی باند دوم فرودگاه مهرآباد بیش از پیش محسوس بود زیرا به دلیل نبود باند، برخی از پروازها را در فرودگاه‌های جایگزین نشاندیم.

علی رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز عنوان کرد: ایرباس ۳۲۰ هواپیمایی اترک با شماره پرواز ۱۹۴۳ قرار بود ساعت ۲۱:۴۵ شب گذشته تهران را به مقصد مشهد ترک کند اما با تاخیر در ساعت ۲۲:۰۲ از باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد بلند شد اما ۳۰۰ متر پیش‌تر نرفته بود که با نقص فنی در چرخ، هواپیما به سمت چپ باند منحرف شد.

وی با اشاره به جای خالی باند دوم فرودگاه مهرآباد در هنگام وقوع سانحه اخیر این فرودگاه، اضافه کرد: اگر باند دوم این فرودگاه هم آماده و عملیاتی بود، قطعا پروازها به باند دوم شیفت داده می‌شدند و تاخیر و مشکلی در برقراری پروازهای این فرودگاه‌ها رخ نمی‌داد. در حالی که بازسازی بخش بتنی باند ۲۹ راست مهرآباد در مهرماه امسال کامل می‌شود، این باند به تجهیزات و امکانات فرودگاهی مانند نصب چراغ، کابل‌کشی، استریپ‌سازی و خط‌کشی هم نیاز دارد.

مدیرکل فرودگاه‌ بین‌المللی مهرآباد در ادامه درباره سانحه اخیر در این فرودگاه توضیح داد: در این هواپیما ۱۵۴ مسافر و ۷ عضو گروه کرو حضور داشتند که پس از تخلیه هواپیما در ساعت ۲۲:۱۸ مسافران به ترمینال ۶ فرودگاه منتقل شدند. خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته این سانحه تلفات جانی در پی نداشت.

به گفته وی در لحظه وقوع حادثه، باند فرودگاه بسته شد و از زمان تخلیه هواپیما تا جابه‌جایی آن ۲ ساعت و ۲۳ دقیقه طول کشید تا باند فرودگاه مجددا گشایش پیدا کند. در این مدت باید ۱۴ پرواز خروجی و ۴۳ پرواز ورودی در فرودگاه مهرآباد نشست و برخاست می‌کردند که پروازهای خروجی صورت نگرفت و تعداد ۱۵ پرواز از پروازهای ورودی مهرآباد نیز به فرودگاه‌های جایگزین یعنی اصفهان، امام خمینی(ره) و اهواز هدایت شدند. همچنین با اطلاع‌رسانی سایر پروازها از مبداء در شهرستان‌ها حرکت نکردند.

رستمی تصریح کرد: با گشایش باند فرودگاه مهرآباد پروازها از ۲۵ دقیقه بامداد یک‌شنبه از سرگرفته شدند و تا پاسی از شب‌هنگام همه پروازهای تاخیری برقرار شدند.

پیش‌بینی می‌شود وقوع این حادثه در پی نقص فنی هواپیما یا اشتباه خلبان رخ داده باشد. البته این موضوع نیازمند بررسی‌های کارشناسانه از سوی سازمان هواپیمایی کشوری است که متعاقبا نتایج این بررسی‌ها اعلام خواهد شد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی