پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

گمرک خودرو-واردات خودرو

خودروهای وارداتی متوقف در گمرک ترخیص می شوند

با ممنوع اعلام شدن واردات خودرو، از ترخیص خودروهای وارداتی متوقف در گمرک جلوگیری شد. در همین راستا کوروش مرشد سلوک، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو از موافقت دولت با ترخیص خودروهای متوقف در گمرک خبر داده است. البته این طرح هنوز ابلاغ و اجرایی نشده و رییس انجمن واردکنندگان خودرو برای هرچه زودتر اجرایی شدن این […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲۰ شهریور ۱۳۹۷

با ممنوع اعلام شدن واردات خودرو، از ترخیص خودروهای وارداتی متوقف در گمرک جلوگیری شد. در همین راستا کوروش مرشد سلوک، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو از موافقت دولت با ترخیص خودروهای متوقف در گمرک خبر داده است. البته این طرح هنوز ابلاغ و اجرایی نشده و رییس انجمن واردکنندگان خودرو برای هرچه زودتر اجرایی شدن این دستورالعمل ابراز امیدواری کرده است.

کوروش مرشدسلوک گفت: از ابتدای تیر ماه با مصوبه دولت واردات بیش از ۱۴۰۰ قلم کالا از جمله خودرو ممنوع شد.

وی با بیان اینکه به دنبال ممنوع شدن واردات، از آن زمان تاکنون از ترخیص خودروهای وارد شده به گمرک جلوگیری شد، خاطرنشان کرد: در این رابطه اخیرا طرحی به دولت ارائه شد که براساس آن خودروهایی که پول آنها پرداخت شده و وارد گمرک شده‌اند ترخیص شود.

رییس انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: براساس جدیدترین اخبار به دست آمده دولت با ترخیص خودروهای متوقف در گمرک موافقت کرده است که امیدواریم دستورالعمل مربوطه هرچه زودتر به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ و اجرایی شود.

وی افزود: در این شرایط امیدواریم در قدم بعدی دولت با واردات خودروهایی که پیش از ممنوع شدن واردات، ثبت سفارش شده و پول آنها نیز پرداخت شده است اما به دلیل ممنوعیت واردات وارد کشور نشده‌اند نیز موافقت کند.

مرشدسلوک با بیان اینکه تعداد قابل توجهی خودرو در انبار تولیدکنندگان خارجی و همچنین در بندر جبل‌علی امارات دپو شده است، تصریح کرد: با توجه به آنکه از یک سو پول این خودروها به خودروسازان خارجی پرداخت شده و از سوی دیگر این خودروها به صورت پیش‌فروش به خریداران داخلی واگذار شده است امیدواریم با واردات و ترخیص این خودروها نیز موافقت شود.

وی خاطرنشان کرد: موافقت دولت با واردات خودروهای متوقف در گمرک و همچنین موافقت با ورود باقی خودروهای ثبت‌سفارش و خریداری شده تاثیر مثبتی بر بازار خودروهای وارداتی داشته و باعث تعدیل نرخ‌های فعلی در بازار خواهد شد.

منبع: ایسنا

گفت و گو با 2 کارشناس صنعت خودرو با موضوع (( ممنوعیت واردات خودرو ))

مصداق بارز ((آش نخورده و دهان سوخته)) در جنجال تخلفات واردات خودرو

کاهش چشمگیر واردات خودرو/ بلاتکلیفی همچنان ادامه دارد

توقیف 3 هزار و 500 خودروی وارداتی یک شرکت در سلفچگان

“م.ر” دستگیر شد؟ / سرنوشت انجمن هایی که با رانت ایجاد می شوند

افت محسوس واردات خودرو سواری نسبت به سال گذشته

 دود ارز دولتی در چشم واردکنندگان رسمی خودرو و سود آن در جیب دلالان بازار

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی