پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اسکانیا-ماموت

تحویل بیش از 2 هزار خودرو سنگین در راستای نوسازی ناوگان حمل نقل جاده ای

در راستای اجرای طرح نوسازی کامیون‎ها و کشنده‎های فرسوده کشور 2 هزار خودرو سنگین به ناوگان حمل‌ونقل جاده ای پیوست. به گزارش پایگاه  خبری رسمی جوان خودرو؛ خودروهای سنگین جدید در آیینی که با حضور نیره پیروز بخت، رئیس سازمان ملی استاندارد، محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت، مهرزاد فردوس، مدیرعامل شرکت ماموت، مسئولانی […]

هادی سیانکی
یکشنبه - ۲۵ شهریور ۱۳۹۷

در راستای اجرای طرح نوسازی کامیون‎ها و کشنده‎های فرسوده کشور 2 هزار خودرو سنگین به ناوگان حمل‌ونقل جاده ای پیوست.

به گزارش پایگاه  خبری رسمی جوان خودرو؛

خودروهای سنگین جدید در آیینی که با حضور نیره پیروز بخت، رئیس سازمان ملی استاندارد، محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت، مهرزاد فردوس، مدیرعامل شرکت ماموت، مسئولانی از وزارتخانه‎های نفت و صنعت، معدن و تجارت (صمت) و رؤسای کمیسیون‎های انرژی و صنعت مجلس شورای اسلامی در کارخانه ماموت برگزار شد، تحویل شدند.

بر اساس این گزارش، جایگزینی 2 هزار و 222 خودروی سنگین در مسیر تحقق طرح جایگزینی 65 هزار دستگاه کامیون و کشنده فرسوده بالای 10 تن با سن بالاتر از 35 سال اجرایی شده است؛ طرحی که با هدف ارتقای کارایی و پیمایش کامیون‎های فرسوده گازوییلی، ارتقای حمل‌ونقل بار جاده‎ای و کاهش مصرف سوخت و آلودگی‎های محیطی متناظر در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت و ز به نمایندگی از وزارت نفت این طرح را دنبال می‎کند.

شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت، جایگزینی 5 هزار کامیون و کشنده فرسوده را در قرارداد با شرکت ماموت در دست اقدام دارد که پیش از این از محل این قرارداد، هزار و 800 دستگاه کشنده نو جایگزین شده بود و با تحویل 422 دستگاه دیگر، تعداد دستگاه‎های تحویل شده به 2 هزار و 222 کشنده افزایش یافته است.

گفتنی است بر اساس مصوبه‎ای که 20 خرداد ماه امسال از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد، اجرای طرح جایگزینی 65 هزار دستگاه کامیون و کشنده فرسوده بالای 10 تن با سن بالاتر از 35 سال که از سوی شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت دنبال می‎شود، به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است. اما بر اساس بند 21 همین مصوبه، همه قراردادهای منعقد شده‌ از قبل به قوت خود باقی می‎ماند و از این رو، شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت، برنامه جایگزینی 8240 کامیون و کشنده را که قراردادهای آن پیش از این منعقد شده است تا تحقق کامل دنبال می‎کند که کشنده‎های جدید ساخت ماموت نیز در همین مسیر عملیاتی شده است.

شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت به‌منظور جایگزینی 65 هزار کامیون و کشنده فرسوده، قراردادهایی با آریادیزل و سایپادیزل برای جایگزینی به ترتیب 300 دستگاه و 2100 دستگاه نیز دارد که این قراردادها در مرحله ارائه ضمانتنامه پیش‎پرداخت هستند؛ سه قرارداد هم در مراحل نهایی ابلاغ است که حجم آن 840 دستگاه است.

نوسازی ناوگان تاکسیرانی با همکاری بانک ها

منابع مالی طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل از صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد

تسهیلات دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای مورد استقبال قرار نخواهد گرفت

نوسازی ناوگان امداد سازمان شهرداری و دهیاری کشور توسط زامیاد

تحویل 250 خودروی تجاری سایپا ، گام اول نوسازی ناوگان

چالش نوسازی ناوگان تاکسیرانی و استیصال رانندگان

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی