پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ثبت سفارش خودرو های وارداتی

احتمال مخالفت مجلس با طرح رفع توقف ثبت سفارش خودرو

بسته بودن ثبت سفارش خودرو تاثیر زیادی بر التهاب بازار خودرو داشته و موجب شده تا خودروهای داخلی نیز متاثر شوند. البته التهاب بازار خودرو دلایل مختلفی دارد اما بسته بودن ثبتارش و عدم عرضه شدن خودرو خارجی به بازار هم یکی از دلایلی است که چالش افزایش قیمت بی رویه خودرو را بیش از […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۲۶ شهریور ۱۳۹۷

بسته بودن ثبت سفارش خودرو تاثیر زیادی بر التهاب بازار خودرو داشته و موجب شده تا خودروهای داخلی نیز متاثر شوند. البته التهاب بازار خودرو دلایل مختلفی دارد اما بسته بودن ثبتارش و عدم عرضه شدن خودرو خارجی به بازار هم یکی از دلایلی است که چالش افزایش قیمت بی رویه خودرو را بیش از پیش کرده است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

در حال حاضر هم یکی از راهکارهای برون رفت از چالش پیش آمده در بازار خودرو هم عرضه شدن خودرو خارجی به بازار است و در همین راستا کمیسیون صنایع مجلس طرحی را آماده کرده در مورد رفع توقف ثبت سفارش خودرو و تلاش می کنند تا وارد شدن این به صحن علنی بتوانند در این خصوص گره گشایی کنند.

اما برخی اخبار حاکی از آن است که با توجه به نوسانات ارزی و احتمال خارج شدن ارز از کشور با رفع توقف ثبت سفارش خودرو این طرح با استقبال مجلس مواجه نشود.

در همین خصوص رمضانعلی سبحانی‌فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: طرح رفع توقف ثبت سفارش خودرو چندی قبل توسط برخی نمایندگان مجلس تهیه شد  حتی برای بررسی به کمیسیون صنایع و معادن هم آورده شد اما در کمیسیون رد شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: البته طراحان طرح همچنان در پی باز کردن روزنه‌ای برای در دستور صحن علنی قرار دادن  این طرح هستند اما بعید می‌دانم صحن علنی هم با این طرح موافق باشد چون کشور در جنگ اقتصادی است و فرماندهان جنگ اقتصادی اجازه نخواهند داد میلیونها دلار یا یورو از کشور خارج شود و این بدون در نظر گرفتن آثار منفی خروج ارز از کشور  بر تولید و صنعت به ویژه صنعت خودروسازی با هزاران فرصت شغلی است.

وی با اشاره به اخباری مبنی بر موافقت مقامات ارشد اجرایی کشور با ترخیص خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک، گفت: هرگونه تصمیم گیری برای ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک با شورای هماهنگی اقتصادی سران قواست. اگر این شورا نسبت به ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک که پول خرید آنها به طرف‌های خارجی پرداخت شده به جمع‌بندی برسد این کالاها از گمرک ترخیص می‌شود به بیان دیگر شرایط سخت فعلی کشور امکان تصمیم‌گیری  مقامات اجرایی به تنهایی درباره کالاها و خودروهای دپو شده در گمرک را سلب کرده است.

34 هزار خودرو توسط 6 شبکه مافیایی ثبت سفارش شده است

6 هزار خودرو با اسناد جعلی در زمان بسته بودن ثبت سفارش وارد کشور شده است

پرونده تخلفات ثبت سفارش روی میز کمیسیون اصل 90 مجلس

واکنش رییس سازمان بازرسی کل کشور به خبر تکذیب هک شدن سایت ثبت سفارش خودرو

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی: تعداد متخلفان ثبت سفارش کم نیستند

ثبت سفارش های قبلی باطل شد /انجام ثبت سفارش واردات متوقف شد

لیست متخلفان ثبت سفارش خودرو منتشر شد

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی