پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

محصولات ایران خودرو

تفاوت فروش محصولات ایران خودرو و سایپا در چیست؟

خودروسازان در قالب طرح‌های متفاوتی سعی در فروش خودرو و جلب رضایت مشتریان دارند، با وجود اینکه تحویل خودرو توسط شرکت های ایران خودرو و سایپا  طولانی مدت است اما در هر حال بازار خودرو برای کمتر شدن التهاب نیاز به عرضه دارد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ در طول چند ماه اخیر […]

هادی سیانکی
سه شنبه - ۲۷ شهریور ۱۳۹۷

خودروسازان در قالب طرح‌های متفاوتی سعی در فروش خودرو و جلب رضایت مشتریان دارند، با وجود اینکه تحویل خودرو توسط شرکت های ایران خودرو و سایپا  طولانی مدت است اما در هر حال بازار خودرو برای کمتر شدن التهاب نیاز به عرضه دارد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

در طول چند ماه اخیر بازار خودرو با افزایش قیمت قابل توجهی روبه رو است که کاهش حجم تولید و عرضه خودرو هم بر بلاتکلیفی این بازار اضافه کرده است به نحوی که قیمت ها تحت تأثیر این موضوعات و افزایش نرخ ارز روند صعودی را طی و قرار بر توقف هم ندارد. در این شرایط خودروسازان با این وعده که تأمین قطعات خودروها را به موقع انجام و افزایش عرضه را به بازار انجام خواهند داد در قالب طرح های متفاوتی سعی در فروش خودرو و جلب رضایت مشتریان می‌کنند. اما نه تنها این طرح ها دردی از بازار خودرو دوا نکرد بلکه تحویل طولانی مدت خودرو به مشتریان بر بلاتکلیفی این بازار اضافه کرده است.

در نیمه شهریورماه امسال سایپا در قالب طرحی برای پاسخ به نیاز مردم اقدام به فروش خودرو آنهم با تحویل از آبان 97 تا مرداد 98 کرد. این شرکت در این طرح پیش فروش، خودروهای پراید 131، پراید 132، پراید وانت (سایپا 151)، تیبا بنزینی، تیبا 2 هاچ بک، ساینا، وانت نیسان تک سوز و وانت نیسان دوگانه سوز را با سود مشارکت 15 درصدی به مشتریان فروخت. البته از همان ساعت نخست آغاز این طرح فروش که 10 صبح 14 شهریور ماه بود 1 میلیون و 888 هزار نفر­متقاضی ثبت نام خرید خودرو­ بودند­ که تنها 50هزار خودرو در این طرح قابل پیش فروش بود.

علاوه براین طرح فروش، ایران خودرو هم اخیراً اعلام کرده برای پاسخگویی به بازار قرار است 40 هزار خودرو را پیش فروش کند. هر چند قرار بود این طرح بنا به اعلام مدیرعامل ایران خودرو این هفته اجرایی شود اما هماهنگی های فروش فعلاً برای هفته آینده شده است.

در این طرح فروش ایران خودرو علاوه بر شروط سایپا مواردی دیگری هم برای محدود نمودن ثبت نام برای خودرو اولی‌ها و یا افراد فاقد خودرو اعلام کرده تا شاید خریداران در این مرحله موفق به ثبت نام شوند. البته هنوز مشخص نیست تحویل این خودروها در چه تاریخی و با چه قیمتی خواهد بود اما در مجموع امروز بازار خودرو با کمبود عرضه روبه رو است که رفع این موضوع نیازمند عرضه سریع خودرو به بازار است.

منبع: تسنیم

احتمال پیش فروش خودروسازان در روزهای آتی، ترمز بازار خودرو را کشید + جدول قیمت خودرو (شهریور 97)

پیش فروش خودروهای ام وی ام توسط مدیران خودرو آغاز شد

دستور شریعتمداری برای رسیدگی به تخلفات ثبت سفارش خودرو و پیش فروش خودروهای داخلی

اطلاعیه سایپا سیتروئن پس از پیش فروش خودرو C3

پیش فروش نقدی (غیر قطعی) محصولات چری + جدول

شرایط ویژه ایران خودرو در طرح پیش فروش برای خودرو اولی ها

سلب امکان صلح و نقل و انتقال از خودروهای پیش فروش شده سایپا

ارسال لیست ثبت نام شدگان طرح پیش فروش سایپا به ایران خودرو

پیش فروش 50 هزار محصول سایپا از چهارشنبه 14 شهریور/ اهداف تولید سایپا در 5 ماهه نخست 97 محقق شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی