پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

راه آهن-قطار

توقف 5 ساله ساخت قطار حومه ای

یک نماینده مجلس عنوان کرد،با وجود اظهارات وزارت راه شهرسازی در ساخت قطار حومه ای اما 5 سال است که در این بخش اقدامی صورت نگرفته است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ سید حسین نقوی حسینی با اشاره به اظهارات وزیر راه و شهرسازی درباره برنامه این وزارتخانه برای تشکیل شرکت قطارهای حومه […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۲ مهر ۱۳۹۷

یک نماینده مجلس عنوان کرد،با وجود اظهارات وزارت راه شهرسازی در ساخت قطار حومه ای اما 5 سال است که در این بخش اقدامی صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

سید حسین نقوی حسینی با اشاره به اظهارات وزیر راه و شهرسازی درباره برنامه این وزارتخانه برای تشکیل شرکت قطارهای حومه ای، گفت: به نظر من اینگونه اظهارات شعاری بوده و یک نوع کار تبلیغاتی و رسانه است.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی شرکت مترو تهران و حومه در حال فعالیت بوده و این شرکت، خطوط اتصالی اطراف تهران را نیز می تواند مدیریت کند، همان طور که در شرایط کنونی خطوط ریلی کرج، توسط شرکت متروی تهران مدیریت می شود.

وی افزود: عباس آخوندی از زمان آغاز وزارت خود، تمام فعالیت ها و پروژه های مترو شهرستان های استان تهران را متوقف و طرح قطار حومه ای را مطرح کرد؛ حال متأسفانه این وزارتخانه 5 سال است که بر طبل قطار حومه ای می کوبد، اما تا الان هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

نقوی حسینی ادامه داد: در شرایط کنونی پس از چند سال، نه پروژه های مترو به نتیجه رسید و نه اینکه قطار حومه ای عملیاتی شد، به طور مثال پروژه مترو تهران-قرچک- ورامین-پیشوا به سرعت از سوی شرکت مترو تهران در حال اجرا بود، اما متأسفانه به علت تغییر سیاست های وزارت راه، این پروژه متوقف شد.

وزارت راه و شهرسازی باید پاسخگوی مردم شهرستان های استان تهران باشد

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در شرایط کنونی، وزارت راه و شهرسازی باید پاسخگوی مردم شهرستان های استان تهران باشد که چرا بعد از گذشت حدود 6 سال هنوز هیچ اقدامی برای ساخت و تحقق مترو حومه ای صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: امروز تمام پروژه های قطار حومه ای فیروزکوه-دماوند، پردیس، اسلامشهر، رباط کریم-بهارستان، قرچک- ورامین-پیشوا و پاکدشت متوقف شده و وزارت راه و شهرسازی هیچ قدمی برای عملیاتی کردن آن ها برنداشته است.

نقوی حسینی تصریح کرد: به نظر من علت توقف پروژه های قطار حومه ای، کمبود اعتبار نیست، زیرا سالانه حدود 100 میلیارد تومان در بودجه سالانه برای این امر دیده شده، از این رو اراده ای برای اجرای آن وجود ندارد.

منبع: خانه ملت

زیان دهی قطارهای حومه ای برای دولت

بلیت قطار حومه با کارت‌بلیت‌های مترو یکسان‌سازی می‌شود

دولت یارانه ای برای بلیت مترو پرداخت نکرده است

با دستور رئیس جمهورشرکت های حمل و نقل ریلی حق افزایش قیمت بیش از 10 درصد را ندارند

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه: خط 6 مترو شهریور امسال به بهره برداری می رسد

مترو پرند فعال سازی می شود / مروری بر روند پیشرفت مترو شهرهای حومه تهران

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی