پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید_لاستیک

تولید لاستیک از گیاه

تولید لاستیک از گیاه ایده است که محققان آمریکایی برای تولید محصولاتی قابل جذب در طبیعت دنبال می کرده اند. آنها سرانجامن موفق شده اند از گیاهی به نام guayule  لاستیک تولید نمایند. به نقل از مهر، ایجاد تغییراتی در ساختار قطعات و بخشهای تشکیل دهنده خودرو از جمله روشهایی است که به کاهش اثرات […]

سهیل زنگنه
سه شنبه - ۳ شهریور ۱۳۹۴

تولید لاستیک از گیاه ایده است که محققان آمریکایی برای تولید محصولاتی قابل جذب در طبیعت دنبال می کرده اند. آنها سرانجامن موفق شده اند از گیاهی به نام guayule  لاستیک تولید نمایند.

به نقل از مهر، ایجاد تغییراتی در ساختار قطعات و بخشهای تشکیل دهنده خودرو از جمله روشهایی است که به کاهش اثرات منفی آن بر محیط زیست کمک زیادی می کند و در این میان تایرها در کانون توجه محققان قرار گرفته اند.

بسیاری از شرکتهای خودروساز و همچنین شرکتهای متخصص در زمینه طراحی و تولید تایر تلاش می کنند که ضمن روی آوردن به طبیعت، محصولاتی روانه بازار کنند که لطمات زیست محیطی کمتری به همراه داشته باشند.

به تازگی مهندسان شرکتی در آمریکا موسوم به Cooper بر روی پروژه ساخت تایرهایی کار می کنند که ماده اصلی سازنده آنها نوعی گیاه بوته ای به نام guayule است. این گیاه بومی آمریکا و مکزیک است.

این شرکت مدعی شده تا سال 2017 به آن سطح از پیشرفت خواهد رسید که تمام بخش های تایر را از مواد مشتق شده از این بوته تولید کند!

در این پروژه محققانی از دانشگاههای کورنل و کلمسون آمریکا نیز حضور دارند.

این پروژه بخشی از ابتکار عمل 6.9 میلیون دلاری توسعه و تحقیقات زیست توده (Biomass) است که وزارتخانه های انرژی و کشاورزی آمریکا بر آن نظارت می کنند.

استفاده از این گیاه به عنوان منبعی مطمئن جهت جایگزین کردن مواد لاستیکی از چند سال پیش وارد مرحله صنعتی شده و شرکتهای زیادی از فورد تلاش می کنند که از مواد به دست آمده از این گیاه جهت ساخت بخشهایی از محصولاتشان استفاده کنند.

تهیه سوخت از خاکشیر

لاستیک هوشمند برای تمامی سطوح

شکستن رکورد شتاب خودروهای الکتریکی

در آینده جاده های پلاستیکی هستند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی