پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

Green Team_خودرو الکتریک_شکستن رکود شتاب-1

شکستن رکورد شتاب خودروهای الکتریکی

یک تیم دانشجوی از دانشگاه اشتوتگارت آلمان موفق شده اند با ساخت یک خودروی الکتریکی رکورد شتاب تمام خودروسازان بزرگ دنیا را بشکنند. این گروه که نام Green Team Formula را برای خود انتخاب کرده اند با استفاده از چهار موتور الکتریکی و  باتری‌های 6.62 کیلوواتی، قدرت هر موتور را مستقیم به چرخ ها منتقل کرده […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۴ مرداد ۱۳۹۴

یک تیم دانشجوی از دانشگاه اشتوتگارت آلمان موفق شده اند با ساخت یک خودروی الکتریکی رکورد شتاب تمام خودروسازان بزرگ دنیا را بشکنند.

این گروه که نام Green Team Formula را برای خود انتخاب کرده اند با استفاده از چهار موتور الکتریکی و  باتری‌های 6.62 کیلوواتی، قدرت هر موتور را مستقیم به چرخ ها منتقل کرده اند. قدرت تولید شده حدود 134 اسب بخار است که شاید عدد کوچکی به نظر برسد ولی اگر بدانید که این خودرو تنها 152 کیلوگرم وزن دارد متوجه می شوید که به ازای هر اسب بخار تنها 1.13 کیلوگرم وزن دارد که حتی برای یک خودرو بنزینی عدد شگفت انگیزی است.

Green Team_خودرو الکتریک_شکستن رکود شتاب

در نهایت این گروه موفق شدند پس از چند بار تلاش و گرم کردن لاستیک رکورد شتاب 0 تا 100 1.799 را به ثبت برسانند که 6 هزارم ثانیه از رکورد قبلی که متعلق به دانشجویان زوریخ بود کمتر است.

برای اینکه بتوانید این دستاورد را مقایسه نمایید جالب است بدانید که پورشه 918 اسپایدر که یکی از سریع ترین خودروهای هیبرید است دارای شتاب 2.5 ثانیه و اریل اتم 500 با موتور v8 با حجم 3 لیتر صفر تا صدی برابر 2.3 ثانیه دارد. کوانتوم GP700 نیز با وزنی برابر 700 کیلوگرم و قدرت 700 اسبی شتابی برابر 2.6 دارد.

Green Team_خودرو الکتریک_شکستن رکود شتاب

هوندا رکورد کم مصرف ترین خودرو جهان را بدست آورد.

شکستن رکورد سریع ترین مایل بر روی دو چرخ

رکورد گینس برای مصرف سوخت آئودی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی