پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

Honda-Civic-Tourer-Guinness-World-Records-car-2_هوندا_سیویک_ترور

هوندا رکورد کم مصرف ترین خودرو جهان را بدست آورد.

گینس بیش ترین میزان بهره وری سوخت را برای هوندا سیویلک دیزل ثبت کرد. یکی از رکوردهای گینس بیشترین مایل طی شده با استفاده از یک گالن سوخت است که به عنوان رکورد کم مصرف ترین خودرو نیز یاد می شود. حال هوندا توانسته است با استفاده از یک سیویک تورر 1.6 لیتری i-DTEC دیزل […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۲۷ تیر ۱۳۹۴

گینس بیش ترین میزان بهره وری سوخت را برای هوندا سیویلک دیزل ثبت کرد.

    یکی از رکوردهای گینس بیشترین مایل طی شده با استفاده از یک گالن سوخت است که به عنوان رکورد کم مصرف ترین خودرو نیز یاد می شود. حال هوندا توانسته است با استفاده از یک سیویک تورر 1.6 لیتری i-DTEC دیزل توانست به میزان مصرف سوخت 1 لیتر در هر 35.46 کیلومتر در مسافتی 13498 کیلومتری دست یابد. این مسافت با عبور از 24 کشور در اتحادیه اروپا طی شده است. پیش از این آئودی توانسته بود با یک باک سوخت 14 کشور را طی کند و رکوردی ثبت نماید.

    این سفر که با رانندگی دو نفر از اعضای تیم تحقیق و توسعه هوندا، Fergal McGrath و Julian Warren انجام شد از 1 ژوئن در Aalst بلژیک آغاز شد و 25 ژوئن در همین منطقه پایان یافت.

    بر اساس قوانین گینس، این خودرو باید از هر جهت در حالت استاندارد خود باشد و هر گونه اصلاحی در آن ممنوع شده تا شامل این ثبت رکورد شود. قرار بود رانندگان در تمام طول سفر در خودرو بوده و هر روز حدود 600 کیلومتر را طی کنند. هم چنین این سیویک تورر به لوازم ردیابی مجهز شده بود تا مسیر طی شده و مسافت آن کنترل شود.

    برچسب‌ها : مصرف سوختهوندا

    دیدگاه خود را بنویسید

    کیوسک مطبوعاتی