پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازدید وزیر صنعت از ایران خودرو

وزیر صنعت: استعفا نداده ام!/ ماهانه 80 میلیون دلار ارز دولتی در اختیار واردکنندگان لاستیک قرار می گیرد

وزیر صنعت ضمن تکذیب شایعه استعفایش از سمت خود گفت: از ماه آینده علاوه بر ۲۰۰ میلیون دلاری که برای واردات لاستیک اختصاص داده شده است هر ماه ۸۰ میلیون دلار در اختیار واردکنندگان لاستیک قرار خواهد گرفت. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ محمد شریعتمداری در حاشیه رونمایی از منظومه‌های سامانه جامع تجارت […]

هادی سیانکی
شنبه - ۷ مهر ۱۳۹۷

وزیر صنعت ضمن تکذیب شایعه استعفایش از سمت خود گفت: از ماه آینده علاوه بر ۲۰۰ میلیون دلاری که برای واردات لاستیک اختصاص داده شده است هر ماه ۸۰ میلیون دلار در اختیار واردکنندگان لاستیک قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

محمد شریعتمداری در حاشیه رونمایی از منظومه‌های سامانه جامع تجارت در جمع خبرنگاران با با بیان اینکه برخی از نیازمندی‌های کامیونداران تا پیش از نوسانات نرخ ارز، از تولید داخلی تامین می‌شد گفت: در شش ماهه اول سال جاری، ۵۲۰ هزار حلقه لاستیک تولید داخل، برای تامین نیاز خودروسازان ارایه شد که با همکاری سازمان راهداری کشور توزیع شد.

شریعتمداری افزود: البته این عدد نیاز کامیون داران را تامین نکرده و همچنان نیاز به واردات وجود دارد؛ این در حالی است که امسال با توجه به تغییر سیاست ارزی، گشایش اسناد اعتباری برای واردکنندگان با وقفه همراه شد؛ به نحوی که سال قبل، لاستیک درگروه کالای یک قرار داشت که به دو منتقل شده است؛ سپس پس از چند هفته دوباره در گروه یک قرار گرفت که این امر باعث وقفه در واردات لاستیک شد.

وزیر صنعت تصریح کرد: پیش از این برخی از نیاز کشور از طریق بازارچه‌های مرزی و برخی به صورت غیر تجاری تامین می‌شد که با افزایش قیمت ارز واردات غیر تجاری دیگر صرفه اقتصادی ندارد. تقاضا برای ارز واردات نسبت به سال قبل دو برابر شد و از ۳۰۰ میلیون دلار به ۷۰۰ میلیون دلار رسید.

وی با بیان اینکه با وجود ۱۲۰ هزار حلقه لاستیک که در گمرکات و کالاهای متروکه وجود دارد با همکاری سازمان گمرک و و اموال تملیکی قرار شد این لاستیک‌ها در زیر مجموعه توزیع سازمان راهداری قرار گیرد؛ تصریح کرد: از ماه آینده علاوه بر ۲۰۰ میلیون دلاری که برای واردات لاستیک اختصاص داده شده است هر ماه ۸۰ میلیون دلار در اختیارواردکنندگان لاستیک قرار خواهد گرفت.
وزیر صنعت در پاسخ به سوالی در خصوص استعفایش از سمت خود گفت: استعفا نداده ام!

وزیر صنعت استعفا داد!+تکذیبیه

وزیر صنعت پاسخگوی کیفیت خودروهای داخلی باشد

رد شائبه احتکار توسط وزیر صنعت/ وجود تعدادی خودرو ناقص در پارکینگ خودروسازها به منزله احتکار نیست 

سفر وزیر صنعت به سمنان برای افتتاح خط تولید یک خودروسازی

وزیر صنعت منکر احتکار خودرو شد!

ادعای تلاطم بازار خودرو به دلیل نوسانات ارزی بی معناست / وزیر صنعت پاسخگوی گرانی ها باشد

وزیر صنعت برای اخلال در سایت های فروش خودرو تذکر گرفت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی