پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چشم امید خودروسازان به توان داخلی / حمایت همه جانبه سایپا از قطعه سازان

در حالیکه خودروسازان با کمبود قطعات مواجه هستند و چرخه تولید با مشکل مواجه است خودروسازان داخلی به توانمندی های داخلی چشم دوخته اند و در این راه سایپا بارها عنوان کرده که از قطعه سازان حمایت خواهد کرد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم […]

هادی سیانکی
سه شنبه - ۱۰ مهر ۱۳۹۷

در حالیکه خودروسازان با کمبود قطعات مواجه هستند و چرخه تولید با مشکل مواجه است خودروسازان داخلی به توانمندی های داخلی چشم دوخته اند و در این راه سایپا بارها عنوان کرده که از قطعه سازان حمایت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های یکجانبه علیه ایران مشکلات زیادی برای صنعت بوجود آمد. اولین تحریم های آمریکا ترحیم صنعت خودرو ایران بود چرا که به نوعی پاشنه آشیل به شمار می رود و قراردادهای دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور با شرکای خارجی با مشکل جدی مواجه شد. نوسانات ارزی مشکل دیگری بود که گریبان خودروسازان را گرفت و آنها را با چالش جدی مواجه کرد.

مهمترین مشکل صنعت خودرو تامین قطعات خودرو بود و در حالیکه شرکای خارجی بدلیل تحریم دست همکاری خود را پس کشیده بودند این قطعه سازان داخلی بودند که باید وارد عرصه می شدند و در این باره نیز مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه از گمرک مانع آن شد تا چرخه تولید خودرو مانند قبل پویا حرکت کند. عدم تامین قطعات موجب شد انبارها و پارکینگ ها خودروسازان هزاران خودرو ناقص را در خود جای داده بود و با عرضه نشدن خودرو جدید،بازار خودرو ملتهب تر از قبل شد. مهمترین مشکل قطعه سازان به زعم آنها تامین نقدینگی بود چرا که برای تولید باید همه چیز را نقدی خریداری می کردند و در این خصوص قول هایی از سوی خودروسازان اعمال شده بود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نشست هم‌اندیشی قطعه سازان خودرو سراسر کشور تاکید کرد ، عدالت در پرداخت مطالبات قطعه سازان از رئوس اصلی این گروه خودروسازی است، و گفت تا روزی که بنده در سایپا هستم عدالت در پرداخت ها رعایت خواهد شد. استراتژي سايپا حمايت از قطعه سازان است و به هيچ عنوان نگاه به قطعه ساز شدن نداريم و در حال واگذاري قطعه سازي هايي هستيم كه متعلق به سايپا هستند و در اين برهه زماني اگر قطعه سازي با كيفيت مدنظر سايپا قطعه توليد كند حتما با آن همكاري خواهيم كرد.

جهرودی تاکید کرد بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا 7 هفته، هفته ای 100 میلیارد تومان به قطعه سازان منابع مالی پرداخت خواهد شد که این رقم جدا از مبلغی است که به صورت روزانه پرداخت می شود.

صحبت از آن بود که مشکلات قطعه سازان شهریور ماه به پایان می رسد و در این بین هم برخی از قطعه سازان عنوان کرده بودند که دیگر توانایی تولید ندارند و اعلام ورشکستگی کردند و هنوز هم مشکلات پایان نیافته است.

به نظر می رسد با تمام مشکلاتی که برای قطعه سازان وجود دارد اما آنها باید با حمایت خودروسازان که در بسیاری از مواقع انجام می شود بتوانند قطعات مورد نیاز را تامین کنند و در این خصوص هماهنگی بیشتری با خودروساز داشته باشند. خودروسازان بخوبی می دانند که چرخه تولیدشان وابسته به تامین قطعات است بنابراین قطعهسازان هم باید در این مسیر تعامل بیشتری داشته باشند و پیگیر مطالبات خود باشند و بتوانند نقدینگی خود را تامین کنند و در این مسیر قطعا خودروسازان همانگونه که بارها عنوان کرده اند حامی آنها خواهند بود.

حضور قطعه‌سازان در توليد قطعات پلتفرم های جديد سایپا قابل قدردانی است

حمایت سایپا از قطعه سازان با هدف خودکفایی در تولید قطعات

توان افزايي قطعه سازان با همكاري سایپا و بانك مهر اقتصاد

حمایت سایپا از قطعه سازان با تمام توان

حمایت سایپا از قطعه سازانی که به دنبال افزایش کیفیت هستند

تقدیر از مدیرعامل سایپا، توسط انجمن قطعه سازان

سایپا صنعت گران و نحبگان را به همکاری دعوت می کند

سایه تحریم های خارجی و داخلی بر سر خودروسازان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی