پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید خودرو-خط تولید جک S5

تاثیر مثبت FATF بر صنعت خودرو / اختلاف قیمت کارخانه تا بازار کاهش می یابد

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس معتقد است با تصویب FATF می توان شاهد بهبود شرایط اقتصادی در تعاملات بانکی مالی و مسائل صنعت خودرو بود. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ نورقلی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید تمام توان کشور را به کار ببندیم تا […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۲۳ مهر ۱۳۹۷

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس معتقد است با تصویب FATF می توان شاهد بهبود شرایط اقتصادی در تعاملات بانکی مالی و مسائل صنعت خودرو بود.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

نورقلی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید تمام توان کشور را به کار ببندیم تا توان و ظرفیت اقتصادی را ارتقاء دهیم، ادامه داد: یکی از عوامل ارتقاء ظرفیت اقتصادی کشور افزایش ارزش ریال در مقابل ارز است که راه کار آن پذیرفتن شرایط FATF بود که آخرین مورد از لوایح چهارگانه در خصوص شفافیت مالی را در مجلس پذیرفتیم و رای لازم را کسب کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: پذیرش شرایط FATF می‌تواند به بهبود شرایط اقتصادی، تعاملات بانکی و مالی و بر روی مسائل حوزه خودرو اثر مثبت بگذارد و همچنین توان کشور را در برابر تحریم‌ها افزایش می‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر توانمندی خودروسازان با توجه به کاهش قیمت ارز بهبود یافته است، عنوان کرد: این نیاز نیز همچنان وجود دارد تا نظارت‌هایی توسط متولیان امر که عمدتا وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های نظارتی هستند صورت بگیرد.

نورقلی پور، گفت: با توجه به روندی که در خصوص قیمت ارز در بازار وجود دارد انتظارداریم تا نرخ آن ثابت و قطعه سازان و خودرو سازان از وضعیت بحرانی خارج و دست آنها را بازتر شود تا بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه قطعا زمانیکه ارزش ریال کاهش بسیار زیادی داشت توان قطعه سازان و خودروسازان در برآورده کردن نیاز بازار با توجه به بالا بودن قیمت‌هایی که توسط مراجع مربوطه تعیین شده‌اند مانند شورای رقابت بسیار کم بود و کاهش چشمگیری داشت، ادامه داد: توانمندی خودروسازان با توجه به قیمت تمام شده قطعات وارداتی، مواد اولیه، قطعات تولید شده در داخل کشور کاهش پیدا کرد.

سایه تحریم های خارجی و داخلی بر سر خودروسازان

تحریم های خودرویی ظرف 6 ماه آینده دور زده می شود!

تاثیر منفی تحریم های آمریکا بر فروش اسکانیا / اسکانیا به دنبال راهی برای ادامه فروش قطعات یدکی در ایران

راهکار ایران خودرو ؛ توسعه برند ملی و صادرات، مسیر عبور از تحریم ها

اندر احوالات تولید خودروهای تجاری/ غول تحریم مانع رشد تولید خودرو در نیمه دوم سال خواهد شد؟

رنو فرانسه در راستای تبعیت از تحریم های آمریکا از ایران می رود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی