پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

اجرا قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو به‌زودی با تصویب نهایی دولت ابلاغ و اجرایی خواهد شد. اصلاحیه آیین‌نامه‌ اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو دربرگیرنده برخی ضوابط و استانداردهای جدید برای عرضه‌کنندگان خودروهای داخلی و وارداتی در کشور است. در این اصلاحیه برخی کاستی‌ها و ابهامات آیین‌نامه پیشین برطرف و ضوابط […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۷ شهریور ۱۳۹۴

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو به‌زودی با تصویب نهایی دولت ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

اصلاحیه آیین‌نامه‌ اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو دربرگیرنده برخی ضوابط و استانداردهای جدید برای عرضه‌کنندگان خودروهای داخلی و وارداتی در کشور است.

در این اصلاحیه برخی کاستی‌ها و ابهامات آیین‌نامه پیشین برطرف و ضوابط جدید فروش، پیش‌فروش و خدمات پس از فروش خودرو در کشور تعیین شده و تمامی عرضه‌کنندگان خودرو ملزم به رعایت این استانداردها هستند. تعیین شرایط قیمت‌گذاری و موعد تحویل خودروها، میزان سود مشارکت و جریمه دیرکرد در تحویل خودروها، شرایط و ضوابط پذیرش خودروها در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش و پرداخت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه‌ها از جمله ضوابط تعیین شده در این آیین‌نامه است.

همچنین طبق این آیین‌نامه تمام عرضه‌کنندگان خودروهای داخلی و وارداتی در کشور ملزم به جلب رضایت مشتریان در دوران گارانتی هستند و در غیر این صورت مشتریان می‌توانند به کمیته تعیین شده در این زمینه شکایت کنند.

ایسنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی