پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزارت صنعت

رحمانی وزیر صنعت می شود؟ / گزینه های پیشنهادی روحانی برای 4 وزارتخانه

با قبول استعفا آخوندی و شریعتمداری تعداد وزارتخانه های بدون وزیر به 4 رسید که رئیس جمهور طی نامه ای گزینه های پیشنهادی خود را اعلامکرده اما گویا این نامه هنوز به مجلس نرسیده در این نامه رضا رحمانی گزینه پیشنهادی روحانی برای تصدی پست وزیری وزارت صنعت است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان […]

هادی سیانکی
یکشنبه - ۲۹ مهر ۱۳۹۷

با قبول استعفا آخوندی و شریعتمداری تعداد وزارتخانه های بدون وزیر به 4 رسید که رئیس جمهور طی نامه ای گزینه های پیشنهادی خود را اعلامکرده اما گویا این نامه هنوز به مجلس نرسیده در این نامه رضا رحمانی گزینه پیشنهادی روحانی برای تصدی پست وزیری وزارت صنعت است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

پس از استعفای وزرای راه و صنعت 4 وزارت خانه کشور یعنی وزارت راه،صنعت،کار و اقتصاد با سرپرست اداره می شوند و به نظر می رسد با توجه به برهه حساس کنونی اقتصاد کشور رئیس جمهور هر چه سریعتر وزرای پینشنهادی خود برای تصدی پست وزارت این 4 وزارت خانه به مجلس معرفی می کرد که به نظر می رسد همین گونه هم شده است و رئیس جمهور، چهار گزینه نهایی را به عنوان وزیر برای تصدی‌ وزارت‌خانه‌های صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد ، کار، تعاون و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی، به مجلس معرفی کرد.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور با تایید این خبر اعلام کرد: نامه معرفی وزرای چهار وزارتخانه را صبح امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است.
به گفته امیری، رئیس‌جمهور در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی ، در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس‌ مجلس شورای اسلامی فرهاد دژپسند، محمد شریعتمداری، رضا رحمانی و محمد اسلامی را برای تصدی وزارت‌خانه‌های اقتصاد ؛ کار، تعاون و رفاه اجتماعی؛ صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی به ‏مجلس معرفی کرد.‏

متن نامه رئیس جمهور به دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر علی لاریجانی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی، بدین‌وسیله چهار وزیر پیشنهادی به همراه مشخصات، سوابق و برنامه آنان، جهت اخذ رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی برای وزارتخانه‌های زیر معرفی می‌شوند.

۱- وزارت امور اقتصادی و دارایی جناب آقای دکتر فرهاد دژپسند

۲- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جناب آقای محمد شریعتمداری

۳- وزارت راه و شهرسازی جناب آقای مهندس محمد اسلامی

۴- وزارت صنعت، معدن و تجارت جناب آقای رضا رحمانی

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

گفتنی است رحمانی هم اکنون سرپرست وزارت صنعت است و سایقه ریاست کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و همچنین معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت را در کارنامه دارد.

با وجود اعلام وزرای پیشنهادی رئیس جمهور اما گویا هنوز اسامی وزرای پیشنهادی به مجلس ارائه نشده و در این خصوص بهروزنعمتی اظهار داشت:تا این لحظه از سوی دولت نامه‌ای به صورت رسمی مبنی بر اعلام اسامی وزرای پیشنهادی جدید به مجلس شورای اسلامی ارائه نشده است. در صورت دریافت اسامی وزرای پیشنهادی به صورت رسمی از سوی دولت، خبر آن را اعلام می‌کنیم.

ارسال طرح استیضاح وزیر صنعت به هیئت رئیسه مجلس

وزیر صنعت: کاهش قیمت خودرو به کاهش هزینه خودروسازان بستگی دارد

وزیر صنعت استعفا داد!+تکذیبیه

استیضاح دو وزیر در دستور کار مجلس / امضاکنندگان شریعتمداری به ۷۰ نفر رسیدند

وزیر صنعت پاسخگوی کیفیت خودروهای داخلی باشد

سفر وزیر صنعت به سمنان برای افتتاح خط تولید یک خودروسازی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی